Viestintää kansainvälisessä innovaatioverkostossa
Tässä empiirisessä pro gradu –työssä tarkastellaan viestintäsuunnitelman toteuttamista kansainväliselle innovaatioverkostolle. Verkostoon kuului niin yliopistoja kuin julkisia ja yksityisiä organisaatioitakin. Verkoston tavoite oli luoda toimintatapoja innovaatioiden kehitykseen, testaamiseen ja levitykseen hyödyntäen erilaisten organisaatioiden ja eri maiden tuomia etuja. Suomalaisen yliopiston koordinoimaan verkostoon kuului noin 70 organisaatiota seitsemästä eri maasta.
Tämä pro gradu on muodoltaan työnäyte, jonka tavoitteena on tuottaa viestintäsuunnitelma. Viestintäsuunnitelma perustuu verkoston omiin toiveisiin viestinnän kehittämisestä sekä verkoston havainnointiin ja sen toimijoiden haastatteluihin. Työssä kuvataan viestintäsuunnitelman toteuttamisen prosessi ja toteutettu viestintäsuunnitelma.
Työn teoreettisessa taustassa perehdytään verkostojen rakenteisiin, merkitysten yhteensovittamiseen ja hallintaan sekä rakenteistumiseen. Tämän lisäksi perehdytään erilaisiin viestinnän ohjeistuksiin.
Työn tulos on verkostolle luotu viestintäsuunnitelma, joka sisältää ohjeita viestintävälineiden valintaan ja käyttöön, perehdytykseen sekä organisaatioiden välisten yhteistyökuvioiden aloittamiseen ja ylläpitoon. Viestintäsuunnitelmassa painotetaan viestinnän käytänteiden jatkuvuuden, tiedonsaannin ja palautteen tärkeyttä.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29574]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Toimiva yhteistyö : työelämän vuorovaikutussuhteet, tiimit ja verkostot
Aira, Annaleena (University of Jyväskylä, 2012) -
Avoin, nopea, hajautettu : kohti rihmastomaista Puolustusvoimien viestintää
Manelius, Suvi (2018)Tutkimuksessa esitellään informaatioympäristö sekä organisaation sisäiset rakenteet ja toimintamallit erityisesti rihmastoteorian näkökulmasta. Keskeisenä tavoitteena on tuoda esiin teemoja ja ajattelutapoja, joilla ... -
Vaikuttaminen kansainvälisessä etujärjestössä
Huhtaniska, Maiju (2016)Tämän maisterin tutkielman tutkimustehtävänä oli kuvata, millaista etujärjestön vaikuttamaan pyrkivä viestintä on kansainvälisessä kontekstissa. Tutkielman tavoitteena oli tarkastella vaikuttamisen prosesseja ja muotoja ... -
Suomalaisten designyritysten brändiviestintä
Koskinen, Salla (2010)Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata suomalaisten designyritysten ylimmän johdon käsityksiä ja kokemuksia brändiviestinnästä. Lisäksi haluttiin selvittää brändistrategian ja viestintästrategian ominaispiirteitä, niiden ... -
Genre and ontology based business information architecture framework (GOBIAF)
Kilpeläinen, Turo (University of Jyväskylä, 2007)Tiedon määrän kasvu on johtanut organisaatioiden tehokkuuteen kielteisesti vaikuttavaan tietotulvaan. Liiketoiminnan kannalta kriittisen tiedon asianmukainen hallinta on keskeistä organisaatioiden päätöksenteossa. Turo ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.