Show simple item record

dc.contributor.authorPihkala-Posti, Laura
dc.date.accessioned2015-10-14T07:08:12Z
dc.date.available2015-10-14T07:08:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationPihkala-Posti, L. (2015). Pelillisyyttä kielenoppimiseen!, 8.10.2015 (Lokakuu 2015). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2015/
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47309
dc.description.abstractMiten lukiolaisen saisi kiinnostumaan saksan opiskelusta, kun nuoren vapaa-ajan ympäristö Suomessa on paljolti rakentunut vain englannin kielen varaan? Artikkelin kirjoittaja on kokeillut ja tutkinut sekä vapaa-ajalle että oppimiseen suunnattuja pelejä saksan kielen lukio-opetuksessa. Minecraft-pelissä kieltä opitaan pelaamisen sivutuotteena, ja Berlin Kompass on kehitetty kielenoppimista varten. Artikkelissa puntaroidaan pelien hyötyjä ja rajoituksia sekä annetaan aiheesta innostuneelle opettajalle ohjeita tuntityöskentelyyn.fi
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttp://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2015/
dc.titlePelillisyyttä kielenoppimiseen!
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201510143376
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseriesLokakuu
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kieliverkosto ja kirjoittajat
dc.rights.accesslevelopenAccess


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record