University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Lehdet
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta
  • 2015
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2015
  • View Item
JYX > Lehdet > Kieli, koulutus ja yhteiskunta > 2015 > Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2015 > View Item

Pelattavuus ja tutkittavuus samassa oppimispelissä?

Thumbnail
View/Open
226.4 Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Rantanen, V. (2015). Pelattavuus ja tutkittavuus samassa oppimispelissä?, 8.10.2015 (Lokakuu 2015). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2015/
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskunta
Authors
Rantanen, Vesa
Date
2015
Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat

 
Kuinka tehdä hittipeli? Tätä kysymystä on varmasti pohdittu usein monissa pelialan työyhteisöissä. Suomessa tunnetaan hyvin Rovio ja Supercell, joissa suureen suosioon nousseen hittipelin idea on ainakin kertaalleen löydetty, mutta paljon enemmän on pelialan yrityksiä, joissa pelien latausmäärät jäävät kauas toivotuista lukemista. Kuinka sitten luoda peli, joka ei ole välttämättä maailmanluokan hitti, mutta on sekä pelattavuudeltaan hyvä että sisältää tavoitteelliseen oppimiseen liittyvää mielekästä sisältöä? Onko hyvää pelattavuutta mahdollista yhdistää toimivaan opetussisältöön ja tutkittavissa oleviin pelituloksiin? Hauskan ja tehokkaan oppimispelin kehittämisestä muodostuukin melkoinen haaste pelin teknistä toteutusta tekeville ja peliä kehittäville ohjelmoijille sekä oppimisen sisältöä suunnitteleville tutkijoille.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
ISSN Search the Publication Forum
1799-0181

Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2015/

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201510143375

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kieli, koulutus ja yhteiskunta - Lokakuu 2015 [7]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • "Samassa veneessä samaan suuntaan" : rehtorin keinoja luoda ja ylläpitää oppivaa organisaatiota kouluyhteisössä 

    Rantala, Ville (2013)
    Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millä tavalla oppivan organisaation malli esiintyy koulumaailmassa. Tarkoituksena on havainnollistaa, kuinka oppiva organisaatio näyttäytyy opettajien keskuudessa ja kuinka rehtori ...
  • "Samassa veneessä" : opettaja vuorovaikutuksessa haastavan vanhemman kanssa 

    Mertanen, Tia; Lymy, Noora (2012)
  • Opettaja ja oma lapsi samassa koululuokassa : miten lapsi on sen kokenut? 

    Kangas, Katja (2004)
  • "Samassa veneessä" - mutta kuka on kipparina? : julkisen terveydenhuollon palveluista Jyväskylässä 

    Happonen, Riitta (1998)
  • Yhdistetyn kestävyys- ja voimaharjoittelun krooniset adaptaatiot kestävyyssuorituskykyyn ja taloudellisuuteen : harjoittelu eri päivinä tai samassa harjoituksessa 

    Yli-Peltola, Kaisu (2016)
    Yli-Peltola, Kaisu. 2016. Yhdistetyn kestävyys- ja voimaharjoittelun krooniset adaptaa-tiot kestävyyssuorituskykyyn ja taloudellisuuteen: harjoittelu eri päivinä tai samassa har-joituksessa. Liikuntabiologian laitos, ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre