Pelattavuus ja tutkittavuus samassa oppimispelissä?
Rantanen, V. (2015). Pelattavuus ja tutkittavuus samassa oppimispelissä?, 8.10.2015 (Lokakuu 2015). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2015/
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Kuinka tehdä hittipeli? Tätä kysymystä on varmasti pohdittu usein monissa pelialan työyhteisöissä. Suomessa tunnetaan hyvin Rovio ja Supercell, joissa suureen suosioon nousseen hittipelin idea on ainakin kertaalleen löydetty, mutta paljon enemmän on pelialan yrityksiä, joissa pelien latausmäärät jäävät kauas toivotuista lukemista. Kuinka sitten luoda peli, joka ei ole välttämättä maailmanluokan hitti, mutta on sekä pelattavuudeltaan hyvä että sisältää tavoitteelliseen oppimiseen liittyvää mielekästä sisältöä? Onko hyvää pelattavuutta mahdollista yhdistää toimivaan opetussisältöön ja tutkittavissa oleviin pelituloksiin? Hauskan ja tehokkaan oppimispelin kehittämisestä muodostuukin melkoinen haaste pelin teknistä toteutusta tekeville ja peliä kehittäville ohjelmoijille sekä oppimisen sisältöä suunnitteleville tutkijoille.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2015/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
”Ei todellakaan aina perhe asu samassa paikassa. Paitsi lasten kanssa täytyy jonkun asua.” : 5–6-vuotiaiden lasten käsityksiä perheestä ja perheenjäsenyydestä
Loikala, Kaisa (2022)Viimeisten vuosikymmenien aikana suomalaisissa perherakenteissa on tapahtunut suuria muutoksia. Lapsiperheiden kokonaismäärä Suomessa on laskussa ja ydinperhemallin rinnalle on tullut uusia perhemuotoja. Perhettä on tutkittu ... -
"Samassa veneessä samaan suuntaan" : rehtorin keinoja luoda ja ylläpitää oppivaa organisaatiota kouluyhteisössä
Rantala, Ville (2013)Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää millä tavalla oppivan organisaation malli esiintyy koulumaailmassa. Tarkoituksena on havainnollistaa, kuinka oppiva organisaatio näyttäytyy opettajien keskuudessa ja kuinka rehtori ... -
Yhdistetyn kestävyys- ja voimaharjoittelun krooniset adaptaatiot kestävyyssuorituskykyyn ja taloudellisuuteen : harjoittelu eri päivinä tai samassa harjoituksessa
Yli-Peltola, Kaisu (2016)Yli-Peltola, Kaisu. 2016. Yhdistetyn kestävyys- ja voimaharjoittelun krooniset adaptaa-tiot kestävyyssuorituskykyyn ja taloudellisuuteen: harjoittelu eri päivinä tai samassa har-joituksessa. Liikuntabiologian laitos, ... -
Huolta ja hyväksyntää samassa suhteessa? : omaishoitajan tunteet puolisohoivassa
Hänninen, Katariina (2011)Tässä tutkimuksessa tarkastellaan puoliso-omaishoidossa syntyviä tunteita omaishoitajan näkökulmasta. Tutkimuskysymyksiä on kolme: päätutkimustehtävänä on selvittää, mitä ja minkälaisia tunteita ikääntyneet puoliso-omaishoitajat ... -
"Että oltais samassa veneessä" : terveystiedon opettajan ja kouluterveydenhoitajan yhteistyö yläkoulussa
Mantsinen, Christina (2010)Tutkimuksen tarkoituksena oli kuvata yläkoulun terveystiedon opettajien ja kouluterveyden-hoitajien välistä yhteistyötä kouluyhteisössä. Tavoitteena oli selvittää millaista terveystiedon opettajan ja kouluterveydenhoitajan ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.