Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorHalttunen, Veikko
dc.contributor.authorRuhanen, Aleksi
dc.date.accessioned2015-10-07T08:33:13Z
dc.date.available2015-10-07T08:33:13Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47260
dc.description.abstractKuluttajan sijaintitiedon hyödyntäminen mainonnassa on todettu tehokkaaksi tavaksi hoitaa markkinointikommunikaatio asiakkaisiin. Tämä kirjallisuuskatsauksena toteutettu tutkielma käsittelee sijaintiin perustuvan mainonnan piirteitä sekä määrittelee minkälainen sijaintiin perustuva mainonta vastaa kuluttajan tarpeita. Tutkielmassa käsitellään myös mobiililaitteiden roolia mainonnan välittämisessä. Tutkimustuloksena todettiin mobiililaitteiden soveltuvan hyvin sijaintiin perustuvan mainonnan toteuttamiseen niissä olevien ominaisuuksien ansiosta. Kuluttajalle taas on tärkeää, että hän voi itse kontrolloida, milloin vastaanottaa mainontaa ja mainonnan sisällön tulee taas tarjota tarpeellisia ja hyödynnettävissä olevia etuja pelkän informatiivisen sisällön sijasta. Ennen markkinointiviestien lähettämistä on oleellista myös kysyä kuluttajalta lupa mainonnalle ja muokata mainonta vastaamaa yksittäisen kuluttajan mieltymyksiä. Mainonnan negatiivisten puolten vaikutus tulee pyrkiä pitämään mahdollisimman pienenä. Suurimmaksi ongelmaksi kuluttajille muodostuu yksityisyyden menettäminen, joka muodostuu kuluttajan jatkuvasta sijainnin seurannasta sekä markkinoijien suuresta kuluttajaan liittyvästä tietomäärästä.fi
dc.description.abstractUtilizing a consumer’s location information in advertising has proven to be effective way to communicate with customers. This literature review specifies the characteristics of location-based advertising and defines what kind of location-based advertising fulfills the customer needs. This thesis also deals with the role of mobile devices as a platform for advertising. The results reveal that, because of their characteristics, mobile devices are excellent at delivering location-based advertising. For the consumer, it is important that he or she can control when to receive advertising. The content of advertising has to be something useful and valuable, instead of only being informative content. Before the marketing messages are sent, it is essential to ask the consumer for permission to advertise, and to personalize the advertising to that consumer’s individual preferences. The effect of the negative sides of advertising should be as small as possible. For consumers, the biggest problem of location-based advertising is a loss of privacy. As consumers can often be continuously tracked, marketers can gather a large amount of data on a consumer.en
dc.format.extent29
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othersijaintiin perustuva mainonta
dc.subject.othersijaintiin perustuvat palvelut
dc.subject.othermobiilimarkkinointi
dc.subject.otherkuluttaja
dc.subject.othermobiililaitteet
dc.subject.othersijainnin paikannus
dc.titleSijaintiin perustuva mainonta mobiililaitteissa kuluttajan näkökulmasta
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201510073319
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2015-10-07T08:33:14Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot