Show simple item record

dc.contributor.advisorMoilanen, Panu
dc.contributor.authorToivanen, Eemi
dc.date.accessioned2015-09-22T09:18:21Z
dc.date.available2015-09-22T09:18:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/47160
dc.description.abstractMediat elävät murrosta, joka johtuu digitalisoitumisesta ja internetin yleistymi-sestä. Ongelmana on se, että medioiden perinteiset toimintatavat ja asiakkaan kulutustottumukset eivät sovellu yksiin. Asiakas pystyy saamaan tietoa milloin vain ja mistä vain. Perinteisen median toimintatavat eivät pysty vastaamaan tähän tarpeeseen. Tästä syystä mediat ovat siirtyneet vauhdilla verkkoon tar-joamaan sisältöä. Verkossa ongelmaksi on muodostunut kova kilpailu, joka on pudottanut valtavirtauutisten arvon lähes ilmaiseksi. Vaihtoehtojen ollessa laa-jat asiakkaalle ja medioiden väliset vaihtokustannukset pienet, asiakkaat eivät ole olleet valmiit maksamaan mediatuotteista verkossa. Asiakkaan maksuha-lukkuuteen ja sitoutumiseen vaikuttaa tuotteen antama arvo. Tutkielman ta-voitteena onkin selvittää mitä arvon luomisen mahdollisuuksia verkkomedian ominaisuuksilla on. Tämä toteutetaan tarkastelemalla relevanttia tutkimuskir-jallisuutta, jotta ymmärrettäisiin mitä ovat verkkomedian ominaispiirteet sekä millainen arvon käsite on. Lopuksi ominaisuuksia tarkastellaan arvon käsitteen valossa asiakkaan näkökulmasta ja tästä johdetaan millaisia arvon luomisen mahdollisuuksia ominaisuuksilla on. Ominaisuuksina kirjallisuus osoittaa ole-van hypertekstuaalisuus, multimediaalisuus ja vuorovaikutteisuus. Arvo näh-dään olevan asiakkaan subjektiivinen preferenssi objektista ja muodostuvan asiakkaan ja palvelun kohdatessa vuorovaikutuksellisesti. Verkkomedian omi-naisuudet vaikuttavat palvelun ja asiakkaan rajapinnassa, joten niiden voidaan todeta mahdollistavan arvon muodostumisen. Lopuksi verkkomedian ominai-suudet tyypiteltiin niiden muodostamien arvojen mukaan ja tästä huomataan niiden tarjoavan monia arvon luonnin mahdollisuuksia.fi
dc.description.abstractThere is a change in media landscape and the problem has arisen that it is hard to engage customers in online media services. You can’t price the media prod-uct based on the production costs anymore. The valuation has to happen ac-cording to the value. The perceived value is the thing what makes the custom-ers interested and that affects customers’ decision making. This thesis tries to solve what kind of value creation and value offering potentials the characteris-tics of online media has. This is done by literature review to find out the charac-teristics of online media and what kind of concept value is. Finally the charac-teristics are observed regarding the value. The literature presents three charac-teristics for online media: hypertextuality, multimedia and interactivity. Value is seen as customers’ subjective preference of the object and value is created when the service is encountered by the customer. The characteristics of online media affect in the interface between the provider and customer and thus they have the potential to create value. In the end the characteristics are typed ac-cording to what kind of value they potentially can create. This states that the characteristics of online media have a vast potential for value creation.en
dc.format.extent33
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherOnline media
dc.subject.otheronline media characteristics
dc.subject.othervalue
dc.titleVerkkomedian ominaispiirteiden arvo asiakkaalle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201509223227
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.date.updated2015-09-22T09:18:22Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record