Asiakasuskollisuuden muodostuminen verkkokaupassa
Tekijät
Päivämäärä
2015Pääsyrajoitukset
Aineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.
Tutkielman tarkoituksena on perehtyä asiakasuskollisuuteen verkkoympäris-tössä, sekä selvittää asiakasuskollisuuden merkitys verkkokaupankäynnille ja liiketoiminnan kannattavuudelle. Asiakasuskollisuus on jaoteltu asiakastyyty-väisyyden, luottamuksen ja koetun arvon osakokonaisuuksiin ja verkkokaupas-sa asiakasuskollisuutta aikaansaavat tekijät näiden osioiden alaisiksi. Tutkiel-massa esitellään aikaisempia teorioita asiakasuskollisuuden, asiakastyytyväi-syyden, luottamuksen ja koetun arvon muodostumisesta. Tutkielmassa käsitel-lään myös kahdeksan tekijää, jotka aikaansaavat asiakasuskollisuutta verkko-kaupassa. Nämä tekijät ovat kohdentaminen, saatavuus, tehokas asiakaspalvelu, asiakkuuden kehittäminen, huolenpito ja yhteisö, sekä valikoima, käytettävyys ja graafinen suunnittelu. This Bachelor’s Thesis concerns about customer loyalty in e-commerce and its aim is to study the meaning of customer loyalty to e-commerce and to the busi-ness profitability. Customer loyalty is divided to three components which are customer satisfaction, trust and perceived value. This thesis reviews some main theories about customer loyalty, customer satisfaction, perceived value and trust and how those are formed in e-commerce. This thesis also goes over the eight main factors which lead to customer loyalty in e-commerce: customization, contact interactivity, cultivation, care, community, convenience and character.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5334]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Asiakasuskollisuuden muodostuminen verkkokaupassa
Hannuksela, Anna (2017)Verkkokaupan nopean kasvun ja kehityksen myötä kilpailu on kiristynyt ja asettanut toimijoille suuria haasteita globaalissa toimintaympäristössä. Kannattavien asiakassuhteiden aikaansaaminen on haastavampaa ja asiakasuskollisuuden ... -
Asiakasuskollisuuden muodostuminen jäsenyyteen perustuvien palvelujen kontekstissa : Case SatsElixia
Jaakkola, Anni (2016)Tutkimuksen tavoitteena oli tutkia liikuntakeskus SatsElixian asiakkaiden kokeman arvon vaikutusta asiakastyytyväisyyteen. Lisäksi haluttiin selvittää tyytyväisyyden ja uskollisuuden välistä suhdetta testaamalla sitä ... -
Käyttöliittymä osana asiakasuskollisuutta verkkokaupassa
Mikkilä, Annastina (2022)Suuren ja yhä kasvavan verkkokauppatarjonnan takia asiakkaan on helppoa vaihtaa asiointia eri verkkokauppojen välillä. Näin ollen kestävien asiakassuhteiden luominen voi olla haastavaa, mutta se on samalla kriittistä ... -
Asiakasuskollisuus ja kanta-asiakasohjelmat verkkokaupassa
Urpi, Toni (2009) -
Koetun arvon ja asiakastyytyväisyyden vaikutus asiakasuskollisuuteen
Nyrönen, Ulla (2017)Asiakkaan kokema arvo on ollut viime vuosina paljon esillä, kun on pohdittu, miten yritykset voisivat houkutella uusia asiakkaita ja säilyttää nykyiset kannattavat asiakkaat. Menestyäkseen yrityksen tulee erottautua ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.