Rajan tiloja : luonnollisuus, luonnottomuus ja epäluonnottomuus 2000-luvun pohjoismaisissa autofiktioissa
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-6293-7ISSN Search the Publication Forum
1459-4331Keywords
Heivoll, Gaute Knausgård, Karl Ove Romer, Knud Sjölin, Daniel Sandström, Peter autobiographicality autofiction narrative theory natural narratology unnatural narratology Nordic literature Narratologia narratiivinen tutkimus autofiktio omaelämäkerrallisuus narratologia kertoja kerronta minäkertoja epäluotettava kertoja fokalisaatio fiktiiviset henkilöt genret Pohjoismaat
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3411]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Coming up Roses : Gender Ambiguity and the Unnatural in Two Short Stories by Ali Smith
Säntti, Joonas (SQS-lehti, 2022)Artikkeli käsittelee kahta skotlantilaisen nykykirjailija Ali Smithin novellia. Ehdotan lyhyiden proosatekstien lähilukua mahdollisina esimerkkeinä sukupuolittamattomista henkilökertojista. Yhdistelen queeriä ja epäluonnollista ... -
“But of course I wouldn't be writing this if it hadn't gotten worse” : narrator and genre conventions of r/nosleep horror stories
Minkkinen, Laura (2021)Internet-kauhutarinat ovat kasvaneet suureen suosioon 2000-luvulla, ja Reddit-verkkosivuston kauhutarinoihin keskittyvässä Nosleep-yhteisössä onkin jo yli 14 miljoonaa jäsentä. Kuka tahansa saa julkaista kirjoittamansa ... -
Tajunnankuvaus ja kaikkitietävä henkilökerronta Markku Pääskysen romaanissa Vastaavuuksia
Leinonen, Suvi-Tuuli (2015)Tarkastelen pro gradu -tutkielmassani fiktiivisten henkilöhahmojen tajunnankuvausta Markku Pääskysen romaanissa Vastaavuuksia (Tammi, 2008). Lähtökohta tutkimuksessani on, että kirjallista mieltä ei tule ymmärtää vain ... -
Narrative Tools for Games : Focalization, Granularity, and the Mode of Narration in Games
Arjoranta, Jonne (Sage Publications, Inc., 2017)This article looks at three narratological concepts—focalization, granularity, and the mode of narration—and explores how these concepts apply to games. It is shown how these concepts can be used as tools for creating ... -
Story beats in videogames as value-driven choice-based unit operations
Mochocki, Michał; Koskimaa, Raine (Adam Mickiewicz University Poznan, 2021)We present a framework of story beats, defined as microunits of dramatic action, as a tool for the ludonarrative analysis of videogames. First, we explain the Goal - Action - Reaction - Outcome model of the story beat. ...