Show simple item record

dc.contributor.advisorAsunta, Laura
dc.contributor.authorRahkonen, Sonja
dc.date.accessioned2015-06-09T14:33:12Z
dc.date.available2015-06-09T14:33:12Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1475575
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/46255
dc.description.abstractDigitalisoituminen on muuttanut viestintäympäristön dynamiikkaa tavalla, joka luo uusia haasteita organisaatioiden verkkoviestinnälle. Verkkoviestinnästä on tullut osa arkipäiväämme. Käyttäjät eivät vain kuluta sisältöä, vaan myös jakavat ja tuottavat sitä itse yhä enemmän. Organisaation sidosryhmien tavoittaminen verkossa ei ole välttämättä aivan yksinkertaista. Viime vuosina viestinnän ja markkinoinnin trendisanaksi erityisesti verkkoviestinnän kontekstissa on noussut uusi sisältöstrategian käsite. Käsitettä on kuitenkin tutkittu varsin vähän. Tämän tutkimuksen tavoitteena onkin selvittää, mitä sisältöstrategia on ja millaisia merkityksiä sille annetaan erityisesti organisaation verkkoviestinnän ja sidosryhmälähtöisyyden näkökulmista. Näkökulmia rakennetaan kuvailevan tulkitsevan käsitetutkimuksen keinoin. Tutkimus osoittaa, että sisältöstrategian käsitteeseen liittyy vielä paljon epämääräisyyttä. Ensisijaisesti käsite voidaan kuitenkin nähdä verkossa tapahtuvan markkinointiviestinnän työkaluna, joka nostaa kohderyhmälähtöisen sisällön organisaation strategiseksi kilpailukeinoksi. Tutkimuksen tuloksia voidaan hyödyntää soveltuvin osin sisältöstrategian käsitteen ymmärtämiseksi ja uusien tulkintojen muodostamiseksi. Yleistäminen edellyttää kuitenkin laajempaa sisältöstrategian tutkimusta. Tutkimus osoittaakin, että sisältöstrategia on syytä huomioida myös tulevassa tutkimuksessa. Mikäli sisältöstrategia ohjaa tulevaisuudessa yhä useampien organisaatioiden verkkoviestintää, tarvitaan myös organisaatioviestinnän näkökulmasta laajempaa ymmärrystä siitä, mistä sisältöstrategiassa on kyse.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (105 sivua)
dc.language.isofin
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.subject.otherorganisaatioviestintä
dc.subject.othersidosryhmät
dc.subject.othersisältöstrategia
dc.subject.otherstrategia
dc.subject.otherverkkoviestintä
dc.subject.otherviestintä
dc.titleSisältöstrategia sidosryhmälähtöisen verkkoviestinnän työkaluna : tulkitseva käsitetutkimus sisältöstrategian merkityksistä
dc.title.alternativeTulkitseva käsitetutkimus sisältöstrategian merkityksistä
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201506092252
dc.type.ontasotPro gradufi
dc.type.ontasotMaster's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2015-06-09T14:33:13Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoorganisaatioviestintä
dc.subject.ysosidosryhmät
dc.subject.ysostrategia
dc.subject.ysoverkkoviestintä
dc.subject.ysoviestintä
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record