Virtuaalitodellisuuden uusi nousu : Oculus Rift -sovelluskehityksen työkalut
Virtuaalitodellisuudesta ennustetaan seuraavaa suurta ilmiötä ICT-alalla.
Monet suuret teknologia-alan yritykset ovat tuomassa virtuaalitodellisuuden mahdollistavia
tuotteita markkinoille lähivuosien aikana. Tämä tutkielma tarkastelee
tätä ilmiötä ja kartoittaa, mitä pelimoottoreita sovelluskehittäjilllä on käytettävissään
Oculus Rift -virtuaalilaseilla toimivien sovellusten kehittämiseen. Valinnanvaraa
löytyy jo nyt, ja on odotettavissa, että tulevaisuudessa yhä useampi pelimoottori
tukee Oculus Riftiä. Virtual reality is expected to be the next big thing in the ICT sector. A great
number of major technology companies have started to develop new head-mounted
displays in recent years. This study examines this phenomenon and lists some game
engines that software developers can use to make applications for Oculus Rift
virtual reality headset. There are already some game engines that support this technology.
It is expected that the amount of game engines with Oculus Rift support will
increase in the near future.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5369]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden merkityksellisyys kuntoutuksessa
Honkanen, Sari; Korpi, Hilkka; Chichaeva, Julija; Holopainen, Riikka; Sjögren, Tuulikki; Aartolahti, Eeva (Kansaneläkelaitos, 2022) -
Virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden vaikuttavuus kuntoutuksessa
Ilves, Outi; Margaritis, Mirjami; Punsár, Taavi; Yli-Ikkelä, Riku; Korjus, Lauri; Köyhäjoki, Anna; Rintala, Aki; Sjögren, Tuulikki; Häkkinen, Arja; Aartolahti, Eeva (Kansaneläkelaitos, 2022) -
Robottien, virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden vaikuttavuus ja merkityksellisyys lääkinnällisessä kuntoutuksessa : järjestelmälliset kirjallisuuskatsaukset
Ilves, Outi; Korpi, Hilkka; Honkanen, Sari; Aartolahti, Eeva (Kansaneläkelaitos, 2022)Tutkimuksessa selvitettiin robottien, virtuaalitodellisuuden tai lisätyn todellisuuden avulla toteutetun lääkinnällisen kuntoutuksen vaikuttavuutta ja merkityksellisyyttä kuuden järjestelmällisen kirjallisuuskatsauksen, ... -
Virtuaalitodellisuuden käyttö ahdistuneisuushäiriöiden hoidossa
Lehtinen, Onni (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on tietokoneella luotu kolmiulotteinen kuva tai ympäristö, jonka kanssa käyttäjä voi olla vuorovaikutuksessa. Nykypäivänä virtuaaliympäristöihin pääsee uppoamaan monin eri keinoin ... -
Virtuaalitodellisuuden hyödyntäminen rakennusteollisuudessa
Mainio, Vilma (2020)Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality, VR) on tietokoneella luotu digitaalinen ympäristö, joka on samaan aikaan vuorovaikutteinen ja reaaliaikainen. Virtuaalitodellisuutta tarkastellaan usein virtuaalitodellisuuslasien ...