Kielelliset apuvälineet asiantuntijan kirjallisen viestinnän opetuksessa
Alanen, K., Männikkö, T. & Valkama, T. (2015). Kielelliset apuvälineet asiantuntijan kirjallisen viestinnän opetuksessa, 14.4.2015 (Huhtikuu 2015). Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2015/
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaDate
2015Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Tässä artikkelissa käsittelemme yliopiston ruotsin kielen kirjallisen taidon opetusta, näkökulmana kielellisten apuvälineiden käyttö kielenoppimisen tukena. Yliopiston viestintä- ja kieliopintojen tavoitteena ovat asiantuntijan akateemiset viestintätaidot, jolloin kirjoittaminen tapahtuu tiedonhankintataitojen avulla apuvälineitä käyttäen. Apuvälineet ovat näin ollen tärkeä osa kirjallisen taidon opetusta, mutta voimassa olevat valtakunnalliset KORU-hankkeessa tehdyt arviointikriteerit vuodelta 2006 suosittelevat apuvälineiden kieltämistä arviointitilanteessa. Arviointi ohjaa vahvasti oppimista, ja lähestymmekin tässä artikkelissa kirjallisen taidon arviointia opetuksen tavoitteiden kautta.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2015/Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
”Pidetään fokus vuorovaikutuksessa!” : viestinnän asiantuntijan kontribuutio moniammatillisesti toteutetulla psykologian opiskelijoiden opintojaksolla
Gerlander, Maija; Alanne, Anne (Prologos; Jyväskylän yliopisto, 2024) -
Näkövammainen oppilas kemian opetuksessa : opettajan pikaopas
Poikela, Tuomo (2021) -
Työelämäsuuntautuneisuus viestinnän opetuksessa : ammattikorkeakoulujen viestinnän opetuksen tarkastelua
Suomalainen, Emma (1999) -
Rhetoric of academic applications : Perspectives from Quentin Skinner’s Forensic Shakespeare
Palonen, Kari (Routledge, 2021)The tools of classical and Renaissance rhetoric that Quentin Skinner uses in his Forensic Shakespeare (2014) are here applied to a contemporary context. Skinner’s discussion might have a fairly direct value for a genre of ...