‘Cheaters and Stalkers’ : Accusations in a classroom
Niemi, K., & Bateman, A. (2015). ‘Cheaters and Stalkers’ : Accusations in a classroom. Discourse studies, 17(1), 83-98. https://doi.org/10.1177/1461445614557755
Julkaistu sarjassa
Discourse studiesPäivämäärä
2015Tekijänoikeudet
© The Author(s) 2014. © SAGE Publications. This is an author's final draft version of an article whose final and definitive form has been published by SAGE Publications Ltd. Published in this repository with the kind permission of the publisher.
This paper explores accusations as collaboratively accomplished in classroom peer
interactions in the absence of a teacher. The analysis shows how the children use local
classroom rules and teacher authority as resources and warrants to invoke multi-layered
moral orders and identities, and hold one child accountable through accusations about their
behavior. The accused children are categorized in a duplicative way with morally degrading
descriptions and as out-group members. This paper argues that understanding children’s
accusations requires understanding of how such interactions compose and reflect the school
context that is co-produced through the implementation of accountable ways in which to
behave.
Julkaisija
Sage Publications Ltd.ISSN Hae Julkaisufoorumista
1461-4456Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/24450011
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Attitude performance and institutional talk in criminal interrogation
Barrett, Elena (2019)This study examines police membership categorization in addition to investigator attitudes as they are constructed and performed within the process of interrogation (Benneworth, 2009; Stokoe, 2009, 2010). The data for this ... -
Creating positive environment through interaction in Finnish EFL and CLIL classrooms
Rantala, Annukka (2008) -
Facilitating Participation in Second Language Remote Meetings
Kotilainen, Lari; Oittinen, Tuire; Kurhila, Salla; Lehtimaja, Inkeri (University of Copenhagen, 2023)The affordances for organising social conduct in multilingual interaction vary depending on the setting. This article examines multilingual remote meetings and the ways in which second language speakers’ participation in ... -
Humor in the classroom
Roininen, Eevamaija (2010)Huumori vuorovaikutuksessa on mielenkiintoinen tutkimuskohde, sillä se sekä vaikuttaa vuorovaikutustilanteessa olevien ihmisten suhteisiin että heijastaa niitä. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia huumoria luokkahuoneessa ... -
Anoreksia - "pala elämänmittaista tarinaa"
Aliranta, Kirsi (2008)Tutkielmassani tarkastelen, syömishäiriötä tai syömishäiriöitä sairastavien nuorten naisten internetiin kirjoittamia päiväkirjatekstejä. Tarkoituksena on tekstianalyysin avulla ja keinoin selvittää, miten nuoret naiset ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.