Innovatiiviset opetusmenetelmät
Suomen koulut ovat maailman huippua. Voisivatko innovatiiviset opetusmenetelmät auttaa huipulla pysymisessä ja ennen kaikkea, mitkä olisivat parhaat käytännöt niiden ehittämiseen ja hyödyntämiseen? Tutkielmassa käydään läpi joitain innovatiivisia opetusmenetelmiä sekä aiheeseen liittyvää tutkimusta. Tuloksissa esitellään hyviä käytäntöjä innovatiivisten opetusmenetelmien kehittämiseen ja hyödyntämiseen. Finnish schools are the best in the World. Could innovative educational methods, ease staying on the top and what would be the best practices for developing and make good use of those? Thesis look through some innovative educational methods and studies about the topic. Results present good practices about developing innovative educational methods and making good use of those.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kuvionuottimenetelmä : mahdollisuus koulun musiikinopetuksessa
Alppi, Markus (2014)Kartoitan pääpiirteittäin oppimiskäsityksiä, hyvän oppimisympäristön, menetelmän ja materiaalin ominaisuuksia. Selvitän kuvionuottimenetelmän taustaa ja nykytilannetta ja kuvaan menetelmän tapaa merkitä musiikin peruselementtejä. ... -
Tutkimusperustaisten opetusmenetelmien käyttö vaativan erityisen tuen oppilaiden opetuksessa opettajien raportoimana
Rissanen, Mari (2020)Tässä pro gradu –tutkielmassa tarkastellaan opetushenkilöstön käyttämiä opetusmenetelmiä vaativan erityisen tuen oppilaiden opetuksessa. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, millaisia opetusmenetelmiä opetusalan ... -
Ongelmaperustaisen opetusmenetelmän edut ja haasteet lukion kemian opetuksessa
Enäkoski, Juho (2021)Tässä tutkielmassa verrattiin ongelmaperustaista opetusmenetelmää opettajajohtoiseen opetusmenetelmään ja tunnistettiin kummankin käytön etuja sekä haasteita lukio-opetuksessa. Opetusmenetelmiä tutkittiin kemian oppiaineen ... -
Älytaulun vaikutuksia yläkoululaisten kemian oppimiseen
Ursin, Jouni (2015)Tämän pro gradu -työn teoriaosiossa tutustutaan teknologiaperustaisten oppimisympäristöjen ja etenkin interaktiivisten älytaulujen hyödyntämiseen opetuksessa. Aikaisempien tutkimustulosten esittelyn ohella tutkielmassa ... -
Itsenäistä opiskelua vai yhdessä oppimista? : opiskelijoiden käsityksiä yliopisto-opiskelun arjesta
Valkonen, Maria (2015)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kasvatus- ja aikuiskasvatustieteen pääaineopiskelijoiden käsityksiä Jyväskylän yliopistolla käytetyistä opetus- ja opiskelumenetelmistä. Tutkimuksessa keskityttiin erityisesti ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.