Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPalos, Aleksi
dc.date.accessioned2014-06-18T15:25:47Z
dc.date.available2014-06-18T15:25:47Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1437800
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43791
dc.description.abstractTutkielman aiheena on sosiaalisten ohjelmistojen, kuten uuden tyyppisten intranettien, organisaatiossa tapahtuvaan käyttöönottoon liittyvät haasteet. Sosiaaliset ohjelmistot ovat osa laajempaa Enterprise 2.0 ilmiötä, jossa uudet, vuorovaikutteisemmat ohjelmistot pyrkivät aktivoimaan työyhteisöä osallistumaan organisaation laajuiseen keskusteluun ja lisäämään avoimempaa tiedonkulkua sekä kollaboratiivista työskentelyä. Pelkkä ohjelmistojen käyttöönotto ei kuitenkaan usein muuta organisaation työskentely- tai viestintätapoja, jolloin ohjelmistojen luvatut hyödyt jäävät saavuttamatta. Tutkielmassa tutkitaan mitkä tekijät vaikuttavat juuri sosiaalisten ohjelmistojen käyttöönoton onnistumiseen. Tutkielman kirjallisuuskatsauksen ensimmäisessä osassa tarkastellaan Enterprise 2.0 ilmiötä, sosiaalisia ohjelmistoja ja niiden käyttöönoton oletettuja hyötyjä. Kirjallisuuskatsauksen toinen osa käsittelee eri teknologioiden käyttöönottoon liittyviä tekijöitä, sekä teknologisesta, sosiaalisesta että organisaatiokulttuurillisesta näkökulmasta.fi
dc.description.abstractThe subject of the thesis is the challenges related to a succesful adoption of social software in organizations. Social software are a part of a larger phenomenon called Enterprise 2.0, where the use of new, more interactive software aims to activate a workplace into taking part in an organization-wide discussion and more transparent knowledge sharing as well as collaborative working. Just the introduction of these software to organizations is often not enough to change the prevailing working and communication methods, thus leaving the benefits of the software unreaped. The factors influencing a succesful adoption of social software are explored in the thesis. The Enterprise 2.0 phenomenon, social software and the assumed benefits of introducing this software to organizations is examined in the first part of the literature review. The second part of the literature review examines the factors that influence the adoption of different technologies, with a viewpoint on both the technological and social factors as well as the effect of organizational culture.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (61 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othersosiaaliset ohjelmistot
dc.titleSosiaalisten ohjelmistojen käyttöönoton haasteet organisaatioissa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406182089
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2014-06-18T15:25:48Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysointranet
dc.subject.ysokäyttöönotto
dc.subject.ysohyväksyminen
dc.subject.ysoteknologia
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot