Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKaaronen, Olli
dc.date.accessioned2014-06-17T16:55:17Z
dc.date.available2014-06-17T16:55:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1437645
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43763
dc.description.abstractTämä tutkielma tarkastelee arvon yhteisluontia verkkopalvelussa B2B-kontekstissa käyttäen tutkimuksen toimialana kaupallisia seminaareja ja koulutuksia. Viitekehyksenä tutkimuksessa käytetään arvon yhteisluonnin mallia kuluttajatietojärjestelmissä (CIS), jolla nähdään ammatillisten seminaarien ja koulutusten järjestäjien ja osallistujien (n=22) arvoja ja motivaatioita tapahtumiin osallistumiseen sekä tutkitaan myös mitkä ominaisuudet koetaan tarpeelliseksi toimialan tapahtumien promootioon perustuvaan verkkopalveluun. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa arvon yhteisluonnin elementit sekä mahdollisia eroavaisuuksia verkkopalvelun B2B-käyttäjän käyttötarpeissa sekä järjestelmän käyttökokemuksessa verrattuna B2C-käyttäjään. Tutkimuksen tuloksena huomataan järjestäjien ja kävijöiden ydinarvoina tapahtumiin osallistumiseen olevan oppimistavoitteet, kaupalliset tavoitteet sekä sosiaalisuus. Tuloksissa nähdään myös se, että järjestäjät hakevat verkkopalvelun käytössä työtehokkuutta ja utilitaristisia arvoja kun taas kävijät etsivät palvelusta enemmän ilonpitoa ja nautintoa eli hedonisia arvoja. Lisätutkimusta olisi syytä tehdä, jotta tunnistetaan lisää mahdollisia vaikuttavia ominaisuuksia arvon yhteisluontiin B2B-kontekstissa.fi
dc.description.abstractThis thesis examines how value is co-created in an online service for a particu-lar case industry of business event industry in B2B context. Consumer Infor-mation Systems (CIS) framework is used describing framework to study busi-ness event organizers and participants (n=22) of what they value in business events and what types of features would be desired in an online service dedicated to business event promotion. The goal of the research is to identify co-creation elements when using an online service system and to find out in what ways the use experience and use purposes may differ with B2B-users compared to B2C-users when using a consumer information system. The core values and objectives that emerged from the case study that respondents have while attending to business events are learning, economical and socializing. The results reveal that in an online service the event organizers seek for work efficiency and utilitarian values while the event participants seek more hedonic values such as fun and enjoyment. Further study should be conducted in order to distinguish more possible qualities affecting the co-creation of value in B2B-context.en
dc.format.extent1 verkkoaineisto (79 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoeng
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.othervalue co-creation
dc.subject.otherbusiness-to-business
dc.subject.otheronline service
dc.subject.otherconsumer information system (CIS)
dc.subject.otherbusiness seminars and trainings
dc.subject.otherB2B context
dc.subject.otherbusiness event industry
dc.titleExploring the elements for value co-creation in consumer information systems in B2B context : a case study on the business event industry
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201406172056
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosTietojenkäsittelytieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Computer Science and Information Systemsen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.date.updated2014-06-17T16:55:17Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoverkkopalvelut
dc.subject.ysotietojärjestelmät
dc.subject.ysotapahtumat
dc.subject.ysotapahtumatuotanto
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot