Exploring the elements for value co-creation in consumer information systems in B2B context : a case study on the business event industry
Tämä tutkielma tarkastelee arvon yhteisluontia verkkopalvelussa B2B-kontekstissa käyttäen tutkimuksen toimialana kaupallisia seminaareja ja koulutuksia. Viitekehyksenä tutkimuksessa käytetään arvon yhteisluonnin mallia kuluttajatietojärjestelmissä (CIS), jolla nähdään ammatillisten seminaarien ja koulutusten järjestäjien ja osallistujien (n=22) arvoja ja motivaatioita tapahtumiin osallistumiseen sekä tutkitaan myös mitkä ominaisuudet koetaan tarpeelliseksi toimialan tapahtumien promootioon perustuvaan verkkopalveluun. Tutkimuksen tavoitteena on tunnistaa arvon yhteisluonnin elementit sekä mahdollisia eroavaisuuksia verkkopalvelun B2B-käyttäjän käyttötarpeissa sekä järjestelmän käyttökokemuksessa verrattuna B2C-käyttäjään. Tutkimuksen tuloksena huomataan järjestäjien ja kävijöiden ydinarvoina tapahtumiin osallistumiseen olevan oppimistavoitteet, kaupalliset tavoitteet sekä sosiaalisuus. Tuloksissa nähdään myös se, että järjestäjät hakevat verkkopalvelun käytössä työtehokkuutta ja utilitaristisia arvoja kun taas kävijät etsivät palvelusta enemmän ilonpitoa ja nautintoa eli hedonisia arvoja. Lisätutkimusta olisi syytä tehdä, jotta tunnistetaan lisää mahdollisia vaikuttavia ominaisuuksia arvon yhteisluontiin B2B-kontekstissa.
...
This thesis examines how value is co-created in an online service for a particu-lar case industry of business event industry in B2B context. Consumer Infor-mation Systems (CIS) framework is used describing framework to study busi-ness event organizers and participants (n=22) of what they value in business events and what types of features would be desired in an online service dedicated to business event promotion. The goal of the research is to identify co-creation elements when using an online service system and to find out in what ways the use experience and use purposes may differ with B2B-users compared to B2C-users when using a consumer information system. The core values and objectives that emerged from the case study that respondents have while attending to business events are learning, economical and socializing. The results reveal that in an online service the event organizers seek for work efficiency and utilitarian values while the event participants seek more hedonic values such as fun and enjoyment. Further study should be conducted in order to distinguish more possible qualities affecting the co-creation of value in B2B-context.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Information Technology–Supported value Co-Creation and Co-Destruction via social interaction and resource integration in service systems
Li, Mengcheng; Tuunanen, Tuure (Elsevier BV, 2022)The paper develops a conceptual framework to study the constructs of information technology (IT)-supported value co-creation and co-destruction through shared processes of social interaction and resource integration as ... -
Co-Creation of Value for IT-Enabled Services : A Case of Geocaching
Tuunanen, Tuure; Vartiainen, Tero (IEEE Computer Society Press, 2013)This study explores how value is co-created in one particular IT-enabled service, geocaching. Consumer Information Systems (CIS) framework is used as a sensitizing framework to study experienced geocachers' (n=14) perceptions ... -
Combining Social Service and Healthcare as the First Country in the World : Exploring the Impacts on Information Systems
Vilpponen, Hannu; Grundström, Mika; Abrahamsson, Pekka (Engineering and Technology Publishing (ETPUB), 2018)The Finnish government has decided to implement a reform in the social and healthcare system by combining the two in the future. There are several drivers for this change that have been identified. Large number ... -
Info screens as instruments for value co-creation : case: vehicle inspection industry
Koskela, Sanna (2016)Tämän tutkielman tavoitteena on tutkia miten arvo on yhteisluotu autokatsastusasemilla infotaulujen, uusin käyttöönotettu teknologia markkinoinnissa ja palvelun tuottamisessa tapauksen yrityksellä, kautta positiivisen ... -
Enabling transformative value creation through online weight loss services
Taiminen, Heini; Taiminen, Kimmo; Munnukka, Juha (Emerald, 2020)Purpose – This study aims to understand how online weight loss services could help customers achieve a durable change. The particular focus is on exploring the roles of value co-creation and well-being outcomes in reinforcing ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.