University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Julkaisusarjat
  • Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
  • Erillisjulkaisuja (2007-)
  • View Item
JYX > Julkaisusarjat > Kokkolan yliopistokeskus Chydenius > Erillisjulkaisuja (2007-) > View Item

Lapsen oppimissuunnitelma : etnografinen seurantatutkimus eräässä päiväkoti-koulukontekstissa

Thumbnail
View/Open
4.5 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Hangasmaa, Mervi
Date
2014
Discipline
Kasvatustiede

 
Publisher
Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius
ISBN
978-951-39-5687-5
Keywords
lähikehityksen vyöhyke learning plan curriculum socio-cultural theory Zone of Proximal Development school ethnography teachership individuality educational partnership varhaiskasvatus esiopetus alkuopetus opetussuunnitelmat HOPS yksilöllisyys kasvatuskumppanuus opettaja-oppilassuhde sosiokulttuuriset tekijät
URI

http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5687-5

Metadata
Show full item record
Collections
  • Erillisjulkaisuja (2007-) [53]
  • Väitöskirjat [3178]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Voices behind and beyond the label : the master narrative of ADHD (de)constructed by diagnosed children and their parents 

    Honkasilta, Juho (University of Jyväskylä, 2016)
    The dominant understanding of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is that of diagnosed children “suffering” from neurodevelopmental condition owing to which they are prone to develop adverse life trajectories. ...
  • Sukupolvisuhteet, hallinta ja subjektifikaatio : etnografinen tutkimus lasten ja aikuisten suhteista vuorohoitopäiväkodissa 

    Siippainen, Anna (Jyväskylän yliopisto, 2018)
    This ethnographic study examines intergenerational relations in a day-care center with extended opening hours. The theoretical starting points of the study draw on Michel Foucault’s concept of governmentality. Therefore, ...
  • Opettajien käsityksiä esi- ja alkuopetuksen yhteistyöstä 

    Torppala, Anu (2017)
  • Educational dialogue in the classroom : scaffolding, knowledge building and associations with academic performance 

    Muhonen, Heli (University of Jyväskylä, 2018)
    The present thesis focuses on patterns of educational dialogue, their quality with respect to forms of teacher scaffolding and shared knowledge building, and the association between the quality of educational dialogue ...
  • Oppilaiden näkemyksiä luonnontieteiden opettajan auktoriteetistä 

    Ojala, Saija; Välisaari, Jouni; Lundell, Jan (Valtakunnallinen LUMA-keskus, 2019)
    Tässä tutkimuksessa selvitettiin oppilaiden näkemyksiä luonnontieteiden opettajan auktoriteetista, sen muodostumisesta ja kehittämisestä. Tutkimus pohjautuu fenomenologis-hermeneuttisen tutkimuksen piirteisiin. Oppilaiden ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre