Lapsen oppimissuunnitelma : etnografinen seurantatutkimus eräässä päiväkoti-koulukontekstissa
Publisher
Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus ChydeniusISBN
978-951-39-5687-5Keywords
lähikehityksen vyöhyke learning plan curriculum socio-cultural theory Zone of Proximal Development school ethnography teachership individuality educational partnership varhaiskasvatus esiopetus alkuopetus opetussuunnitelmat HOPS yksilöllisyys kasvatuskumppanuus opettaja-oppilassuhde sosiokulttuuriset tekijät
Metadata
Show full item recordCollections
- Erillisjulkaisuja (2007-) [53]
- Väitöskirjat [3178]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Voices behind and beyond the label : the master narrative of ADHD (de)constructed by diagnosed children and their parents
Honkasilta, Juho (University of Jyväskylä, 2016)The dominant understanding of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is that of diagnosed children “suffering” from neurodevelopmental condition owing to which they are prone to develop adverse life trajectories. ... -
Sukupolvisuhteet, hallinta ja subjektifikaatio : etnografinen tutkimus lasten ja aikuisten suhteista vuorohoitopäiväkodissa
Siippainen, Anna (Jyväskylän yliopisto, 2018)This ethnographic study examines intergenerational relations in a day-care center with extended opening hours. The theoretical starting points of the study draw on Michel Foucault’s concept of governmentality. Therefore, ... -
Opettajien käsityksiä esi- ja alkuopetuksen yhteistyöstä
Torppala, Anu (2017) -
Educational dialogue in the classroom : scaffolding, knowledge building and associations with academic performance
Muhonen, Heli (University of Jyväskylä, 2018)The present thesis focuses on patterns of educational dialogue, their quality with respect to forms of teacher scaffolding and shared knowledge building, and the association between the quality of educational dialogue ... -
Oppilaiden näkemyksiä luonnontieteiden opettajan auktoriteetistä
Ojala, Saija; Välisaari, Jouni; Lundell, Jan (Valtakunnallinen LUMA-keskus, 2019)Tässä tutkimuksessa selvitettiin oppilaiden näkemyksiä luonnontieteiden opettajan auktoriteetista, sen muodostumisesta ja kehittämisestä. Tutkimus pohjautuu fenomenologis-hermeneuttisen tutkimuksen piirteisiin. Oppilaiden ...