Painomustetta ja pikseleitä : webnografinen tutkimus e-kirjoihin kohdistuvista asenteista
E-kirjoja on Suomessa tutkittu toistaiseksi vähän, ja eritoten lukijoiden kokemuksia ja lukemisen affektiivista puolta käsittelevää kirjallisuutta ei juuri ole. Tämä tutkimus pyrkii selvittämään e-kirjoihin kohdistuvia asenteita suomalaisissa blogikirjoituksissa. Tutkimuskysymys kuuluu: Millaisia asenteita, ennakko-oletuksia ja mielipiteitä e-kirjoihin kohdistuu ja miksi? Analyysi perustuu huomioon siitä, että niin e-kirjoja puolustavat kuin vastustavat perustelevat näkemyksiään kahdesta näkökulmasta: emotionaalisesta ja käytännöllisestä.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5333]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Paperinen avaruus : näkökulmia kirjaesineen ja kirjallisuuden materiaalisuuksiin
Ahvenjärvi, Kaisa; Joensuu, Juri; Helle, Anna; Karkulehto, Sanna (Jyväskylän yliopisto, 2020)Ubiikin sähköisen tekstuaalisuuden ja digitaalisen median vakiintuminen on saanut kirjailijoiden ja tutkijoiden huomion kiinnittymään jälleen kulttuurin perustekijään: painettuun kirjaan. Paperinen avaruus. Näkökulmia ... -
Omaelämäkerrallinen ja digitaalinen materiaalisuus lukukäytäntöjen tutkimuksessa
Kajander, Anna (Kirjallisuudentutkijain seura, 2021)Lukemisen muutos, sähköiset kirjamuodot sekä painetun kirjan asema ja tulevaisuus osana lukemisen tapoja ovat aiheita, jotka herättävät keskustelua. Yksi lukemisen tapoihin vaikuttava seikka, joka jää keskusteluista usein ... -
Printti vai digi : lukemisen media ja sen yhteys lukutaidon eri osa-alueisiin
Leino, Kaisa; Kulju, Pirjo; Nissinen, Kari (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021) -
Äänikirja kehittyvänä mediumina : katsaus äänikirjan historiaan, käyttäjäkokemuksiin ja tulevaisuudennäkymiin
Piipponen, Heidi (2014)Pro gradu -tutkielmassa käsitellään äänikirjan kehitysvaiheita, käyttäjäkokemuksia sekä tulevaisuudennäkymiä. Tutkielmassa äänikirjaa tarkastellaan myös mediumina ja tutustutaan sen tekoprosessin osa-alueisiin. Tavoitteena ... -
Kirjakustantajien viestintä verkossa
Sievänen-Eskelinen, Kirsi (2013)Kirja-ala on murroksessa. Kuluttajien käyttäytymistä on vaikeaa ennustaa. Kustantamot joutuvat muuttamaan toimintatapaansa ollakseen kilpailukykyisiä toimijoita markkinoilla, jotka pirstaloivat kuluttajien käyttäytymistä. ...