The global politics of celebrity humanitarianism
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5691-2ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
Bono Geldof, Bob rotu -käsite historiattomuus ylivertaisuus julkkishumanitarismi celebrity humanitarianism Africa colonialism discourses politiikantutkimus humanitarismi julkisuuden henkilöt julkinen keskustelu postkolonialismi väkivalta vapaus köyhyys elinolot alikehitys kehitysmaat kehitysmaapolitiikka representaatio emansipaatio länsimainen kulttuuri maailmankatsomus sukupuoli yhteiskuntaluokat kriittinen ajattelu kyseenalaistaminen Afrikka
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3295]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Novel and progressive – or traditional and reproductive? : critical discourse analysis on celebrity executives’ ideological talk
Kansikas, Juha Petteri (2021)Kuuluisia yritysjohtajia seurataan intensiivisesti julkisessa keskustelussa, ja heitä pidetään aikamme supersankareina. Heidän näkemyksiään ylistetään, ja yritysten menestyksen uskotaan seuraavan nerokkaan johtajuuden ... -
Mobile money and the impact of mobile phone regulatory enforcement among the urban poor in Tanzania
Stark, Laura (Jyväskylän Yliopisto, 2021)Mobile money provides a tool for survival, particularly in urban conditions shaped by city regulations that make microvending difficult for the poor. An analysis of 165 interviews conducted in two low-income neighborhoods ... -
Mobile Phone Theft, Resale, and Violence in Dar es Salaam
Stark, Laura (Zed Books, 2022)In Africa’s towns and cities more than those on any other continent, governments seem unable to ensure security for their citizens. The majority of urban residents find themselves ‘entangled within power dynamics that ... -
Du er amazing : multilingualism as a resource for celebrity practice on Isac Elliot's Twitter
Valtonen, Minna (2018)Sosiaalisen median myötä suhde fanien ja fanituksen kohteiden, ”julkkisten”, välillä on muuttunut. Sosiaalisen median myötä kuka tahansa voi ottaa yhteyttä julkisuuden henkilöihin sekä osoittaa faniuttaan internetissä. ... -
Celebrity practice in networked media : a case study of Lady Gaga and Twitter
Myrskog, Lari (2014)Tutkielman tarkoitus oli selvittää, millä tavoin poplaulaja Lady Gaga käyttää yhteisö- ja mikroblogipalvelu Twitteriä aktiiviseen julkisuuden harjoittamiseen. Aineisto koostui 207 Lady Gagan julkaisemasta tweetistä eli ...