dc.contributor.author | Viherkoski, Emilia | |
dc.date.accessioned | 2014-04-24T07:10:31Z | |
dc.date.available | 2014-04-24T07:10:31Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1340890 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43264 | |
dc.description.abstract | Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää julkisyhteisön saamaa mediajulkisuutta
paikallistasolla sekä tarkastella tehtyjen viestinnän linjausten näkymistä julkisyhteisön
viestinnässä. Tapaustutkimuksen kohteena oli Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja
ympäristökeskus (ELY-keskus). Työssä selvitettiin ELY-keskuksen mediavälitteistä
julkisuuskuvaa printtimediassa sekä organisaation viestinnälleen asetettujen tavoitteiden
toteutumista lehdistötiedotteissa. Tutkimusongelmana oli selvittää, millainen julkisuuskuva
ELY-keskuksesta muodostuu Keski-Suomen paikallis- ja maakuntalehdissä vuonna 2012.
Tutkimuksen tavoitteena oli analysoida viestinnän nykytilannetta, jotta ELY-keskus voi
jatkossa kehittää omaa viestintäänsä ja viestiensä näkymistä relevanteille tahoille.
Tutkimusaineisto koostui Keski-Suomen maakunta- ja paikallislehdistä, ELY-keskuksen
lehdistötiedotteista sekä ELY-keskuksen viestintästrategiasta. Aineisto kerättiin manuaalisesti aikavälillä 1.1.2012–31.12.2012. Tutkimuskysymyksiin pyrittiin vastaamaan määrällisen analyysin sekä laadullisen sisällönanalyysin avulla.
Tutkimustulosten pohjalta voitiin todeta ELY-keskuksen näkyvyyden olleen
tutkimusajanjaksolla runsasta ja uutispainotteista. ELY-keskuksen mediavälitteinen
julkisuuskuva kiteytettiin neutraaliksi ja kärkkääksi. ELY-keskuksen tiedotteet ylittivät
tutkimusajanjaksolla median uutiskynnyksen verrattain hyvin, mutta puutteita havaittiin ELYkeskuksen viestinnälleen asettamiensa tavoitteiden näkymisessä mediaviestinnässä. Tehdyn
tutkimuksen perusteella ELY-keskuksen viestinnän kehityskohteita löydettiin viestin
selkeyttämisestä sekä strategisten linjausten kiteyttämisestä. Sen, mitä median halutaan viestiä, tulisi näkyä organisaation omassa viestinnässä selkeämmin. | fi |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (123 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | In Copyright | en |
dc.subject.other | Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus | |
dc.title | Julkisyhteisön mediavälitteinen julkisuuskuva : Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus | |
dc.type | master thesis | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201404241561 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Communication | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Yhteisöviestintä | fi |
dc.contributor.oppiaine | Organizational Communication | en |
dc.date.updated | 2014-04-24T07:10:32Z | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 3131 | |
dc.subject.yso | julkisuuskuva | |
dc.subject.yso | media | |
dc.subject.yso | julkisyhteisöt | |
dc.subject.yso | elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset | |
dc.subject.yso | tiedotteet | |
dc.subject.yso | viestintästrategiat | |
dc.subject.yso | Keski-Suomi | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.type.okm | G2 | |