Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorViherkoski, Emilia
dc.date.accessioned2014-04-24T07:10:31Z
dc.date.available2014-04-24T07:10:31Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1340890
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/43264
dc.description.abstractTutkimuksen tarkoituksena oli selvittää julkisyhteisön saamaa mediajulkisuutta paikallistasolla sekä tarkastella tehtyjen viestinnän linjausten näkymistä julkisyhteisön viestinnässä. Tapaustutkimuksen kohteena oli Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY-keskus). Työssä selvitettiin ELY-keskuksen mediavälitteistä julkisuuskuvaa printtimediassa sekä organisaation viestinnälleen asetettujen tavoitteiden toteutumista lehdistötiedotteissa. Tutkimusongelmana oli selvittää, millainen julkisuuskuva ELY-keskuksesta muodostuu Keski-Suomen paikallis- ja maakuntalehdissä vuonna 2012. Tutkimuksen tavoitteena oli analysoida viestinnän nykytilannetta, jotta ELY-keskus voi jatkossa kehittää omaa viestintäänsä ja viestiensä näkymistä relevanteille tahoille. Tutkimusaineisto koostui Keski-Suomen maakunta- ja paikallislehdistä, ELY-keskuksen lehdistötiedotteista sekä ELY-keskuksen viestintästrategiasta. Aineisto kerättiin manuaalisesti aikavälillä 1.1.2012–31.12.2012. Tutkimuskysymyksiin pyrittiin vastaamaan määrällisen analyysin sekä laadullisen sisällönanalyysin avulla. Tutkimustulosten pohjalta voitiin todeta ELY-keskuksen näkyvyyden olleen tutkimusajanjaksolla runsasta ja uutispainotteista. ELY-keskuksen mediavälitteinen julkisuuskuva kiteytettiin neutraaliksi ja kärkkääksi. ELY-keskuksen tiedotteet ylittivät tutkimusajanjaksolla median uutiskynnyksen verrattain hyvin, mutta puutteita havaittiin ELYkeskuksen viestinnälleen asettamiensa tavoitteiden näkymisessä mediaviestinnässä. Tehdyn tutkimuksen perusteella ELY-keskuksen viestinnän kehityskohteita löydettiin viestin selkeyttämisestä sekä strategisten linjausten kiteyttämisestä. Sen, mitä median halutaan viestiä, tulisi näkyä organisaation omassa viestinnässä selkeämmin.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto (123 sivua)
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherKeski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
dc.titleJulkisyhteisön mediavälitteinen julkisuuskuva : Keski-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201404241561
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2014-04-24T07:10:32Z
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysojulkisuuskuva
dc.subject.ysomedia
dc.subject.ysojulkisyhteisöt
dc.subject.ysoelinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset
dc.subject.ysotiedotteet
dc.subject.ysoviestintästrategiat
dc.subject.ysoKeski-Suomi
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot