Emotional investments during the Year Abroad: A case study of a British ERASMUS student in Italy
Gallucci, S. (2013). Emotional investments during the Year Abroad: A case study of a British ERASMUS student in Italy. Apples – Journal of Applied Language Studies Vol. 7, 2, p. 17-37. Retrieved from http://apples.jyu.fi/
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2013Tekijänoikeudet
© The Author(s)
This article focuses on the shaping of social identities and emotions of one British young woman who spent a Year Abroad (YA) in Italy as an ERASMUS student. I have examined her negotiation and (re)construction of social identities during her experience abroad from a poststructuralist perspective, which sees individuals’ identities as dynamic and changeable sites of struggles (Norton Pierce, 1995 and 2000). In order to analyse the participant's accounts of her language learning and emotional experiences during her YA I have used the notion of emotional investment developed by Pavlenko (2012). This notion has helped me to understand how, why and to what extent the participant in the study gained access to Italian communities of practice and to explain her discursive construction of a new linguistic identity during her stay in Italy. There are clear gaps in the literature on identities and emotions in the YA research context. Recent work on the YA shows a growing interest in identity and second language learning (e.g. the work by 2007 and by Jackson, 2008), but the emotional dimension of such experience is still under researched territory, hence my focus on it in this article.
...
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Students’ views on the impact of study abroad on the development of oral language skills and self-confidence
Elo, Vilja (2022)Kasvaneiden mahdollisuuksien ja globalisaation myötä vaihto-opiskelu on lisääntynyt huomattavasti viime vuosikymmeninä. Vaihdossa käyminen liitetään yleensä kehittyneeseen kielitaitoon kohdekielessä, ja erityisesti kehitystä ... -
Study abroad and career identity : three narratives of English language students' journeys to English-speaking countries
Trög, Jenni (2010)Kulttuurienväliset opiskelijavaihto-ohjelmat ovat kasvattaneet merkittävästi suosiotaan kuluneiden vuosikymmenten aikana. Kuitenkin vasta viime vuosina on herätty tutkimaan millaisia kokonaisvaltaisia vaikutuksia ... -
Da. Eto vopros! : prosodic development of Finnish students' read-aloud Russian during study in Russia
Ullakonoja, Riikka (University of Jyväskylä, 2011) -
"Where not two places are the same" : representations of the USA as a destination country for high school exchange students
Tanskanen, Essi (2019)Tämän kandidaatintutkielman tarkoitus on tutkia, millaisia representaatioita Yhdysvalloista vaihtokohdemaana rakennetaan lukioikäisille vaihto-oppilaille. Aikaisempi tutkimus on keskittynyt tutkimaan diskursseja vaihto-opiskelun ... -
Intra-regional mobility of PhD students in the European Union : the outcomes of region-making policy?
Mathies, Charles; Cantwell, Brendan (Taylor & Francis, 2022)This paper examines the flow of intra-European Union (EU) students for doctoral (PhD) studies to identify reasons for differences in international student mobility and migration (ISM) among member states. Rather than ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.