Formulerande av familjespråkpolicy - en gemensam, komplex och ständigt pågående process
Palviainen, Å., Lehtonen, J., & Valli, T. (2012). Formulerande av familjespråkpolicy - en gemensam, komplex och ständigt pågående process. Finsk tidskrift, 2012(5-6), 71-86. https://www.finsktidskrift.fi/wp-content/uploads/2018/02/ft_56_2012_arkiv.pdf
Julkaistu sarjassa
Finsk tidskriftPäivämäärä
2012Julkaisija
Föreningen Granskaren r.f.ISSN Hae Julkaisufoorumista
0015-248X
Alkuperäislähde
https://www.finsktidskrift.fi/wp-content/uploads/2018/02/ft_56_2012_arkiv.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/21689694
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Family language policy among Kurdish–Persian speaking families in Kermanshah, Iran
Tamleh, Hadis; Rezaei, Saeed; Boivin, Nettie (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Minority language studies have received increasing attention over the last decade in Iran. Drawing on Spolsky’s (Spolsky, Bernard. 2004. Language policy. Cambridge: Cambridge University Press) language policy theoretical ... -
Spatial ideologies on official bilingualism and co-located schools in Finland and South Tyrol, Italy
From, Tuuli; Platzgummer, Verena; Laihonen, Petteri; Sahlström, Fritjof; Szabó, Tamás Péter (Routledge, 2024)In countries with several official languages, language separation often remains a structural principle in institutional education. Co-located schools, in which two autonomously administered schools with different languages ... -
Constructing family language policy : a case-study on bilingual family language policy
Viljamaa, Sanna-Kaisa (2012)Tutkielman tarkoituksena oli tarkastella kaksikielisten perheiden kielipolitiikkaan vaikuttavia tekijöitä. Tiedetään, että kaksikielisten perheiden vanhempien kielikäytänteillä on suuri vaikutus lapsen kielelliselle ... -
Language orientations in early childhood education policy in Finland and Norway
Alstad, Gunhild Tomter; Sopanen, Pauliina (Routledge, 2021)This article investigates the language orientations in education policy documents for early childhood education and care (ECEC) in Finland and Norway. Finland, an officially bilingual country, and Norway, a predominantly ... -
Maahanmuuttajien kielitaito - yhteiskunnan resurssi vai yksilön kätköissä oleva pääoma? : esimerkkinä toisen polven suomenunkarilaiset
Straszer, Boglarka (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2014)The language policy of the European Union has the goal that every citizen will be bilingual and everybody will be able to communicate in two diQ erent languages besides one’s mother tongue. The aim of this article is to ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.