dc.contributor.author | Tikkakoski, Ulla | |
dc.date.accessioned | 2013-12-20T11:51:39Z | |
dc.date.available | 2013-12-20T11:51:39Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.other | oai:jykdok.linneanet.fi:1290545 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42715 | |
dc.description.abstract | Pro gradu -tutkielmani aihe tarkastelee yhden opintoviikon, eli noin neljänkymmenen tunnin laajuista taide ja kulttuuri -opintojaksoa osana nuorisoasteen ammatillista peruskoulutusta. Tutkielmani tavoitteena on muun muassa selvittää, millaiset ovat opettajana toimimisen lähtökohdat kyseisessä tehtävässä, miten opettajat mieltävät opintojakson merkityksen sekä keskeiset tavoitteet, millaisin sisällöin opetus toteutuu, sekä millaisia kehittämistarpeita opintojakso opettajien mielestä pitää sisällään. Tutkimusongelmani tiivistyy kysymykseen ”millainen on Taide ja kulttuuri -opintojakso osana nuorisoasteen ammatillista peruskoulutusta”.
Ammatillinen peruskoulutus on ammatilliseen perustutkintoon johtavaa koulutusta, jonka tarkoituksena on tuottaa ammattitaidon harjoittamisen tai yrittäjyyden kannalta tarpeellisia tietoja, taitoja ja valmiuksia. Ammatillisen perustutkinnon laajuus on satakaksikymmentä opintoviikkoa, opiskelun kestäessä yleensä noin kolme vuotta.
Tutkimukseni on kvalitatiivinen ja tutkimusaineistoni koostuu seitsemän ammatillisen opettajan haastattelusta. | fi |
dc.description.abstract | In this thesis I study the role of the Art and Culture course as a part of the youth-level vocational education. This thesis aims to find out what are the mainly basis for a teacher to function in that role in how teachers perceive the course as well as the importance of the key objectives, what the appropriate content of teaching takes place, and what kind of development needs the course involves. Research problem is summarised in the question "what is the role of Art and cultural course as part of the youth-level vocational education."
Basic vocational training in vocational college leads to a vocational qualification. The purpose of the qualification is based on working life occupations and the competencies, skills and capabilities required. Basic vocational degree is one hundred and twenty credits, which takes approximately three years of full-time study.
The researching method is qualitative and research material consists of seven interview of Art teachers teaching in vocational college, youth-level vocational education. | en |
dc.format.extent | 1 verkkoaineisto (55 sivua) | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and
print it for Your own personal use. Commercial use is
prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | Taide ja kulttuuri -opintojakso | |
dc.subject.other | ammatillinen koulutus | |
dc.subject.other | nuorisoasteen ammatillinen perustutkinto | |
dc.title | Taide ja kulttuuri -opintojakso osana nuorisoasteen ammatillista peruskoulutusta : ammatillisten opettajien näkemyksiä Taide ja kulttuuri -opintojaksosta | |
dc.title.alternative | Ammatillisten opettajien näkemyksiä Taide ja kulttuuri -opintojaksosta | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201312202860 | |
dc.type.ontasot | Pro gradu -tutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Master’s thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Humanistinen tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Humanities | en |
dc.contributor.laitos | Taiteiden ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Art and Cultural Studies | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Taidekasvatus | fi |
dc.contributor.oppiaine | Art Education | en |
dc.date.updated | 2013-12-20T11:51:40Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | masterThesis | |
dc.contributor.oppiainekoodi | 311 | |
dc.subject.yso | ammatillinen koulutus | |
dc.subject.yso | toisen asteen koulutus | |
dc.subject.yso | ammatilliset tutkinnot | |
dc.subject.yso | taide | |
dc.subject.yso | kulttuuri | |
dc.subject.yso | opintojaksot | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.format.content | fulltext | |
dc.type.okm | G2 | |