University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

The quality of life in the Finnish game industry

Thumbnail
View/Open
2.7Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Roininen, Tuomas
Date
2013
Discipline
Digital Culture (maisteriohjelma)International Master's Degree Programme in Digital Culture

 
Tässä tutkimuksessa tutkitaan työntekijöiden elämänlaatua Suomen peliteollisuudessa. Tutkimus perustuu International Game Developers Associationin (IGDA) vastaavanlaiseen tutkimukseen, joka toteutettiin huhtikuussa 2004. Tavoitteena on tarkastella ongelmia, jotka ovat nähtävissä peliyritysten työympäristössä. Päätavoitteena tässä laadullisessa tapaustutkimuksessa oli selvittää, mitkä ovat yleisiä elämänlaatuun liittyviä ongelmia pelinkehitysyrityksissä ja mitkä olisivat parhaat käytännöt ehkäisemään tai vähentämään elämänlaatuun liittyviä ongelmia. Tutkimuksen tulokset osoittavat, että suomalaisella pelialalla on tällä hetkellä pula osaavista työntekijöistä. Vaikka peliteollisuus on nopeasti kasvava teollisuus- ja vientiala, ei työntekijöiden määrä ole lisääntynyt samassa suhteessa kuin liikevaihdollinen kasvu. Suomen peliteollisuudessa työskentelevät ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä uraansa pelinkehittäjinä. Puutteelliset projektinhallintataidot sekä ylityökorvausten ja uusia työntekijöitä kouluttamaan kykenevien kokeneiden työntekijöiden vähäinen määrä ovat alan yleisimpiä ongelmia. Myös ”crunch-ajan”, pitkien työaikojen ja huonon elämänlaadun pitäminen normaalina ja sillä kehuskeleminen on alalla tyypillistä. ...
 
The topic of this research is the quality of life in Finnish game industry. It is based on a similar survey conducted by the International Game Developers Association (IGDA) in April 2004. The aim is to analyse the issues that can be seen in the working envi-ronment of game companies. The main objective of this qualitative case study was to identify the common problems related to the quality of life in game development companies, and the best practices to avoid or reduce them. The results reveal that the Finnish game industry is currently suffering from a shortage of capable professionals, even though it is a rapidly growing industrial and export sector. The people working in the industry are satisfied with their game development career in general. The most common issues in the field are poor project management skills, lack of industry veterans to mentor new people, overtime compensations, and the attitude that promotes “crunching” and long working hours and a poor quality of life as a normal or even as signs of strength to be bragged about. ...
 
Keywords
job satisfaction organizational satisfaction organizational culture human resource development game industry työtyytyväisyys organisaatioon tyytyväisyys organisaatiokulttuuri henkilöstön kehittäminen peliteollisuus peliala henkilöstö Suomi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201312182828

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [23352]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • The stigma of feminism : disclosures and silences regarding female disadvantage in the video game industry in US and Finnish media stories 

    Kivijärvi, Marke; Sintonen, Teppo (Routledge, 2021)
    This article examines how the issue of gender, particularly women’s (under)representation in the video game industry, is framed in US and Finnish media. Building on the notion of stigma surrounding feminism, the article ...
  • Developing a code of conduct for a small Finnish company 

    Hara, Siina (2018)
    In response to various business ethics scandals, companies face growing pressure to prove the ethicality of their business conduct. Ethical business practices is not expected only from large corporations, but from all ...
  • Employee personal Internet usage in the workplace 

    Jiang, Hemin (University of Jyväskylä, 2016)
    Information technology (IT) devices connected to the Internet, such as computers, tablets, and smartphones, have become pervasive in the workplace. These IT devices have greatly facilitated the performance of job tasks ...
  • Employer branding as a form of sport event sponsorship : the case of a multinational industrial firm 

    Paakkonen, Lasse (2017)
    The growth of new industry sectors and the ascent of burgeoning economies have increased competition between companies to secure a skilled workforce. To ensure competitiveness in these rapidly changing markets, companies ...
  • Työtyytyväisyys it- ja telealan organisaatiossa : yhteydet rakenteellisiin tekijöihin ja organisaatiokulttuuriin 

    Pitkänen, Katariina (2005)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre