Show simple item record

dc.contributor.authorSievänen-Eskelinen, Kirsi
dc.date.accessioned2013-12-12T10:18:32Z
dc.date.available2013-12-12T10:18:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1290122
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/42648
dc.description.abstractKirja-ala on murroksessa. Kuluttajien käyttäytymistä on vaikeaa ennustaa. Kustantamot joutuvat muuttamaan toimintatapaansa ollakseen kilpailukykyisiä toimijoita markkinoilla, jotka pirstaloivat kuluttajien käyttäytymistä. Kirjankustantajien on tehtävä verkkoviestintää, joka herättää kuluttajan mielenkiinnon ja kustantajan pitää olla mukana niissä kanavissa, jossa kuluttaja on. Lukemisympäristön muutoksessa digitalisoituminen voi olla kustantamoille mahdollisuus. Nopea verkkoviestinnän kehittyminen vaatii kustantamoilta mukana oloa siellä, missä niiden sidosryhmät ovat – verkossa. 2000-luvulla verkosta on tullut kilpailija kirjalle tiedon haussa ja vapaa-ajan käytössä. Verkkoviestinnän ja sen tuomilla mahdollisuuksilla kustantamot voivat parantaa menestymistään muuttuvassa toimintaympäristössä. Tutkimustehtävänä oli kuvata miten kirjankustantajat viestivät verkossa. Tutkimuksessa selvitettiin Gummeruksen, WSOY:n, Otavan ja Teoksen viestintää niiden verkko- ja Facebook-sivuilla. Työn tutkimusote on kvalitatiivinen. Pohjustavassa tutkimuksessa tarkasteltiin organisaatioiden verkkoviestintää analyysitaulukon avulla. Teemahaastattelun avulla pyrittiin kuvaamaan kohdeorganisaatioiden viestintää kuluttajien näkökulmasta. Tutkimuksen tulosten perusteella kustantajien verkkoviestintä on visuaalisesti ja sisällöllisesti samankaltaisia. Verkkosivuilla ja Facebookissa esiin nousevat kirjat ja uutiset ja tapahtumat. Verkkoviestintä on ajankohtaista ja aktiivista, mutta se on kustantajalähtöistä. Vuorovaikutusta on vähän.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherkustantaja
dc.subject.otherkirja
dc.subject.otherkuluttaja
dc.subject.otherviestintä
dc.subject.otherverkko
dc.subject.otherinternet
dc.subject.otherFacebook
dc.subject.otherlukeminen
dc.titleKirjakustantajien viestintä verkossa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201312122789
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.subject.methodKvalitatiivinen tutkimus
dc.date.updated2013-12-12T10:18:33Z
dc.rights.accesslevelrestrictedAccessfi
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysokustantajat
dc.subject.ysokirja-ala
dc.subject.ysokirjat
dc.subject.ysokuluttajat
dc.subject.ysoviestintä
dc.subject.ysoInternet
dc.subject.ysoFacebook
dc.subject.ysolukeminen
dc.subject.ysoWWW-sivut
dc.subject.ysoverkkoviestintä
dc.format.contentfulltext
dc.rights.accessrightsAineistoon pääsyä on rajoitettu tekijänoikeussyistä. Aineisto on luettavissa Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyöasemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.fi
dc.rights.accessrightsThis material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.en
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record