Avoin yliopisto: viimeksi lisätyt
Aineistot 156-160 / 161
-
Inspiring Imagery : An Introduction to Evoking Vivid Mental Imagery in Creative Writing
(University of Jyväskylä, Department of Arts and Culture Studies, 2016) -
Edusemiotics of meaningful learning experience : Revisiting Kant’s pedagogical paradox and Greimas’ semiotic square
(De Gruyter Mouton; International Association for Semiotic Studies, 2016)In this article we examine the educational process and learning from the edusemiotic point of view in terms of meaningful experience and meaningful action. A conception of meaningful experience is central in many branches ... -
Face-work in teacher-in-role: Acting at the interface between artistry and pedagogy
(Intellect Ltd., 2016)The teacher-in-role (TIR) strategy is used in process drama to strengthen the dramatic experience and promote learning among the participants. In this study, one TIR construct is examined through the lens of Erving Goffman’s ... -
”Tätä käytetään ja paljon!” : Suomi-kouluille ensimmäinen yhteinen opetussuunnitelmasuositus
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2015)Millainen olisi koulu ilman opetussuunnitelmaa? Miten voidaan opettaa, jos ei ole opetussuunnitelmaa ohjaamassa opettajan työtä? Suomi-koulut ovat kuitenkin toimineet maailmalla pian kuusikymmentä vuotta, ja suomea on ... -
New Educational Society. The Illich’s Utophy
(Universidad de Alcala de Henares, 2011)The aim of this article is to consider the power of school system based on Ivan Illichs (1926 2002) thoughts. This article is based on a doctoral research in which Ivan Illichs work on modernized povert y was analyzed ...