Show simple item record

dc.contributor.authorHieta, Mikko
dc.date.accessioned2013-06-16T21:16:17Z
dc.date.available2013-06-16T21:16:17Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.otheroai:jykdok.linneanet.fi:1270161
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/41784
dc.description.abstractTutkimuksessa tarkkailtiin organisaation ja verkkoyhteisön jäsenten välistä vuoropuhelua maineen näkökulmasta. Tutkimuksen aineisto pohjautuu ilmavoimien lentäjärekrytointikampanjaan IRC-Galleriassa. Tutkimuksessa haluttiin selvittää millaisia organisaation maineeseen liittyviä tarinoita verkkokeskustelijat esittävät sekä millainen yhteys omakohtaisella kokemuksella puheena olevasta organisaatiosta on siihen, millaisena keskustelijat organisaation puheenvuoroissaan esittävät. Tutkimusmenetelmä oli grounded theoryn innoittama. Tutkimuksen perusteella omakohtainen kokemus ilmavoimista tuli esiin muita myönteisempinä kertomuksina, mutta keskustelijoiden pyrkimys vaikuttaa toisten keskustelijoiden mielipiteisiin oli alhainen. Niinpä mahdolliset vaikutukset organisaation maineeseen tapahtuvat tekstejä lukevien keskustelijoiden mielessä. Tutkimuksessa havaittiin, että keskustelijoilla on runsaasti luovaa energiaa, joka saattaa purkautua häiritsevänä käyttäytymisenä, mikäli luovuutta ei kyetä kanavoimaan yhteisön hyödyksi. Toimenpide-ehdotuksena suositellaan, että sponsoroiduissa yhteisöissä käyttäjille annettaisiin yhteisöä palvelevia tehtäviä, joiden kautta keskustelijat saisivat osoittaa luovuuttaan. Tutkimuksessa päädytään tarkastelemaan verkkoyhteisön jäsenten ja organisaation kohtaamista teatterina, jossa organisaatio ottaa ohjaajan roolin pyrkien vaikuttamaan tapahtumiin näyttämöllä ja katsomossakin.fi
dc.format.extent1 verkkoaineisto.
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherVerkkoviestintä
dc.subject.otherverkkomainonta
dc.subject.otherverkkoyhteisö
dc.subject.otherweb 2.0
dc.subject.othersosiaalinen media
dc.subject.otherorganisaatioviestintä
dc.subject.othermaine
dc.titleSosiaalinen media ja organisaation maine : Ilmavoimat IRC-galleriassa
dc.title.alternativeIlmavoimat IRC-galleriassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201306171988
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistinen tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanitiesen
dc.contributor.laitosViestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Communicationen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineYhteisöviestintäfi
dc.contributor.oppiaineOrganizational Communicationen
dc.date.updated2013-06-16T21:16:17Z
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi3131
dc.subject.ysoverkkoviestintä
dc.subject.ysoverkkomainonta
dc.subject.ysoverkkoyhteisöt
dc.subject.ysoWeb 2.0
dc.subject.ysososiaalinen media
dc.subject.ysoorganisaatioviestintä
dc.subject.ysomaine
dc.subject.ysoilmavoimat
dc.format.contentfulltext
dc.type.okmG2


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record