Representational consistency and the learning of forces in upper secondary school physics
Julkaistu sarjassa
Jyväskylä studies in education, psychology and social researchTekijät
Päivämäärä
2013Oppiaine
KasvatustiedeJulkaisija
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5217-4ISSN Hae Julkaisufoorumista
0075-4625Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Väitöskirjat [3598]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Video programmes as learning tools : teaching the gas laws and behaviour of gases in Finnish and Canadian senior high schools
Puukari, Sauli (University of Jyväskylä, 2003) -
Vuorovaikutuskaavion käytön vaikutus voimakäsitteen oppimiseen lukion mekaniikan opetusjaksoilla
Mäkynen, Asko (University of Jyväskylä, 2014) -
Gender, identity and representation in video games : an elective discourse-oriented course for Finnish EFL upper secondary school students
Rautiainen, Miika (2015)Suomen koulujen opetussuunnitelmat pyrkivät toteuttamaan ja edistämään tasa-arvoa, mutta tasa-arvon toteutuminen koulujen arjessa vaatii vielä työtä. Samaan aikaan videopeleistä on tullut suosittu harrastus nuorten ja ... -
Relations between representational consistency, conceptual understanding of the force concept, and scientific reasoning
Nieminen, Pasi; Savinainen, Antti; Viiri, Jouni (American Physical Society, 2012)Previous physics education research has raised the question of “hidden variables” behind students’ success in learning certain concepts. In the context of the force concept, it has been suggested that students’ reasoning ... -
"This is my portfolio" : portfolios in upper secondary school English studies
Pollari, Pirjo (Institute for Educational Research, 2000)This qualitative case study describes a portfolio programme in the teaching of English as a foreign language in two Finnish upper secondary schools. Approximately 100 students participated in the portfolio programme, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.