"This is my portfolio" : portfolios in upper secondary school English studies
This qualitative case study describes a portfolio programme in the teaching of
English as a foreign language in two Finnish upper secondary schools. Approximately 100 students participated in the portfolio programme, whose topic area was culture.
Firstly, the purpose of this action research was to try out and develop portfolios in foreign language teaching as a pedagogical innovation. Secondly, the
aim was to foster students' empowerment, i.e. their active and responsible
role in learning. Thus, the primary research interests were twofold: How did
the portfolio programme proceed and progress? Did the portfolio programme
foster the students' empowerment?
The present report is divided into three parts. Part I presents the theoretical framework, Part II describes and evaluates the process of the portfolio
programme and Part III introduces and analyses different portfolio profiles
and portraits emerging from the data.
The results were promising. A great majority of the students both liked the
portfolio approach and took charge of their learning. Thus, the portfolio seemed
to offer a vehicle for students' empowerment. However, there were also some
students who disliked the portfolio course. They found the topic area uninspiring and the student-centred and self-directed approach inefficient, difficult or unsuitable for themselves.
...
Julkaisija
Institute for Educational ResearchISBN
978-951-39-6898-4Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Lisensiaatintyöt [515]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Teaching English through Arts in upper secondary school : a photographic teaching material package
Hämäläinen, Ville (2017)Lukion opetussuunnitelma uudistui vuonna 2015. Uudistuneessa OPS:ssa kannustetaan oppiainerajat ylittävään laaja-alaiseen oppimiseen. Tämä tarjoaa uusia ja mielenkiintoisia lähestymistapoja kielenopettamiseen lukiossa. ... -
Investment in English language learning in Finnish upper secondary school
Koskinen, Oona (2024)Tämän englannin kielen maisterintutkielman tarkoituksena oli selvittää, miten suomalaisten lukiolaisten investoiminen (engl. investment) englannin kielen oppimiseen vaikuttaa heidän oppimistuloksiinsa lukion englannintunneilla. ... -
Teaching English through visual arts to 9th graders in Finnish comprehensive school: a material package
Tolvanen, Nina (2018)Opetushallitus julkaisi vuonna 2014 uudet perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet (OPS), jotka otettiin asteittain käyttöön vuonna 2016. Uudessa OPS:issa kannustetaan muun muassa laaja-alaiseen osaamiseen, oppiaineiden ... -
English teaching in Finnish upper secondary schools : students' and teachers' perceptions
Korhonen, Kaisa (2014)Englannin opetus on käynyt läpi monia muutoksia ajan kuluessa. Globalisoituvan yhteiskunnan myötä englannin käyttö on yleistynyt ja kieltä opitaan myös muualla kuin koulumaailmassa. Tämä asettaa haasteita englannin opetukselle ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.