University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Väitöskirjat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Väitöskirjat > View Item

Vuorovaikutuskaavion käytön vaikutus voimakäsitteen oppimiseen lukion mekaniikan opetusjaksoilla

Thumbnail
View/Open
3.9Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Published in
Jyväskylä studies in education, psychology and social research
Authors
Mäkynen, Asko
Date
2014
Discipline
Kasvatustiede

 
Publisher
University of Jyväskylä
ISBN
978-951-39-5648-6
ISSN Search the Publication Forum
0075-4625
Keywords
Newtonin lait interaction interaction diagram force free body diagram Newton's law oppiminen opetusmenetelmät vuorovaikutus lukio oppiaineet fysiikka mekaniikka voima representaatio
URI

http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5648-6

Metadata
Show full item record
Collections
  • Väitöskirjat [3040]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Käsitteellinen ymmärtäminen ja fysiikan oppimiseen liittyvät odotukset lukion mekaniikassa 

    Utriainen, Oiva (University of Jyväskylä, 2018)
    Aikaisempi tutkimus (Utriainen 2004) ja myöhempi oppimistulosten tarkastelu paljastivat puutteita, jotka koskivat kappaleen liiketilan ja kappaleen vuorovaikutusten välisen yhteyden ymmärrystä. Voimakuvion laadinta ja ...
  • Representational consistency and the learning of forces in upper secondary school physics 

    Nieminen, Pasi (University of Jyväskylä, 2013)
  • Oppilaiden ongelmanratkaisutavat kaksi eri representaatiota sisältävissä mekaniikan tehtävissä 

    Kilpeläinen, Jasmin (2019)
    Tutkimuksessa selvitettiin, millaisia ongelmanratkaisutapoja oppilaat käyttävät ratkaistessaan mekaniikkaan liittyviä monivalintatehtäviä, joiden vaihtoehdot sisältävät kaksi eri representaatiota. Lisäksi tutkittiin, miten ...
  • Yhteistoiminnalliseen oppimiseen perustuvan opetuskokeilun vaikutus oppilaiden ajattelun kehittymiseen, oppimiseen ja motivaatioon 

    Ilveskoski, Elina; Mikkonen, Elina (2013)
  • Does using a visual-representation tool foster students’ ability to identify forces and construct free-body diagrams? 

    Savinainen, Antti; Mäkynen, Asko; Nieminen, Pasi; Viiri, Jouni (American Physical Society, 2013)
    Earlier research has shown that after physics instruction, many students have difficulties with the force concept, and with constructing free-body diagrams (FBDs). It has been suggested that treating forces as interactions ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre