Vuorovaikutuskaavion käytön vaikutus voimakäsitteen oppimiseen lukion mekaniikan opetusjaksoilla
Publisher
University of JyväskyläISBN
978-951-39-5648-6ISSN Search the Publication Forum
0075-4625Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3040]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Käsitteellinen ymmärtäminen ja fysiikan oppimiseen liittyvät odotukset lukion mekaniikassa
Utriainen, Oiva (University of Jyväskylä, 2018)Aikaisempi tutkimus (Utriainen 2004) ja myöhempi oppimistulosten tarkastelu paljastivat puutteita, jotka koskivat kappaleen liiketilan ja kappaleen vuorovaikutusten välisen yhteyden ymmärrystä. Voimakuvion laadinta ja ... -
Representational consistency and the learning of forces in upper secondary school physics
Nieminen, Pasi (University of Jyväskylä, 2013) -
Oppilaiden ongelmanratkaisutavat kaksi eri representaatiota sisältävissä mekaniikan tehtävissä
Kilpeläinen, Jasmin (2019)Tutkimuksessa selvitettiin, millaisia ongelmanratkaisutapoja oppilaat käyttävät ratkaistessaan mekaniikkaan liittyviä monivalintatehtäviä, joiden vaihtoehdot sisältävät kaksi eri representaatiota. Lisäksi tutkittiin, miten ... -
Yhteistoiminnalliseen oppimiseen perustuvan opetuskokeilun vaikutus oppilaiden ajattelun kehittymiseen, oppimiseen ja motivaatioon
Ilveskoski, Elina; Mikkonen, Elina (2013) -
Does using a visual-representation tool foster students’ ability to identify forces and construct free-body diagrams?
Savinainen, Antti; Mäkynen, Asko; Nieminen, Pasi; Viiri, Jouni (American Physical Society, 2013)Earlier research has shown that after physics instruction, many students have difficulties with the force concept, and with constructing free-body diagrams (FBDs). It has been suggested that treating forces as interactions ...