Maahanmuuttajaoppilaat englannin opetuksessa : opetuksen käytänteet, haasteet ja eriyttäminen
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Taitava vieraan kielen oppija ja ylöspäin eriyttäminen alakoulun englannin opetuksessa
Valta, Sofia (2012)Valta, Sofia 2012. ”Taitava vieraan kielen oppija ja ylöspäin eriyttäminen alakoulun englannin opetuksessa”. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. Kasvatustieteen pro gradu -tutkielma. 91 sivua, 4 liitettä. Tutkimuksen ... -
Ammatillisten opettajien kielitietoiset käytänteet maahanmuuttotaustaisille lähihoitajaopiskelijoille suunnatussa opetuksessa
Kujamäki, Marjaana (2022)Kielitietoisuuden käsite on keskeinen pedagogiikan kentällä. Peruskoulun kontekstissa opettajia pidetään oman oppiaineen kielen opettajina ja koulut nähdään monikielisinä yhteisöinä (ks. POPS 2014: 28). Myös ammatillisessa ... -
Opettajien käsityksiä toiminnallisuudesta varhennetun englannin kielen opetuksessa
Lyytinen, Hannamari; Tarvainen, Heidi (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka opettajat käsittävät toiminnallisuuden varhennetun englannin kielen opetuksessa. Tutkimuksessa selvitettiin myös, miten opettajat toteuttavat toiminnallisuutta varhennetun ... -
Välikielen kehitys vieraskielisessä opetuksessa : tutkimus muutoksista insinööriopiskelijoiden englannin kieliopin hallinnassa
Rauto, Eeva (Jyväskylän yliopisto, Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2003) -
Motivation to learn English : the power of the future L2 self-images
Kostina, Marina (2020)Motivaatiota englannin kielen opiskelussa on tutkittu paljon ja useista eri näkökulmista. Suomen kontekstissa kuitenkin aikuiset maahanmuuttajat englannin opiskelijoina ovat olleet harvinainen kohderyhmä, vaikka ulkomaalaisten ...