3D production pipeline in game development
3D-tuotanto on merkittävä osa esimerkiksi peli- ja elokuvateollisuutta, jotka ovat itsessään suuria teollisuudenaloja. Näillä aloilla työprosesseja voidaan kuvata tuotantolinjastoina. 3D-tuotantolinjastot rakentuvat sillä työskentelevistä tekijöistä, näiden työnkuluista ja tässä työssä käytettävistä työkaluista. Tuotantolinjastoillaon tehostettu ja järkeistetty toimintaa. Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää 3D-tuotantolinjojen merkitys pelikehitykselle ja tarkastella siihen kuuluvaa tuotantoprosessia. Asiaa tarkastellaan tässä tutkielmassa tekemällä katsaus alan kirjallisuuteen sekä kuvaamalla yksinkertainen malli tuotantolinjastoille. 3D production has grown to be major part of the digital industries such as game and film industry. In these industries work processes can be described as production pipeline. Pipelines are constructed from actors working on the pipeline, their workflow and tools used to do the work. These pipelines have been used to make processes more efficient and rational. This study attempts to explain the meaning of 3D production pipeline for game development and evaluate the processes. In this thesis, we examine the topic by examining the existing domain literature and by describing a simple model of a production pipeline.
Keywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5316]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Engineering an experience : pre-production challenges in video game development
Paulaharju, Waltteri (2021)Tämä raportti on Jyväskylän yliopiston Informaatioteknologian laitoksen kandidaatintutkielma. Tutkielman aiheena on esituotantovaiheen ongelmat sekä kehitysmenetelmät videopeliteollisuudessa, ja tutkimus suoritettiin ... -
Developing a rapid assessment tool to promote voluntary private land conservation in productive landscapes
Etchebarne Palla, Verónica; Carabio, Magdalena; Ríos, Mariana; Garibotto, Gustavo; Cortés Capano, Gonzalo (Open Science Centre, University of Jyväskylä, 2018)Conservation assessments and biodiversity monitoring are key for adaptive management and are part of any conservation policy. However, designing and implementing comprehensive and affordable assessment programs remains a ... -
Groupware architecture for requirements processes in new product development
Salo, Ahti; Käkölä, Timo (IEEE, 1999)An organization's ability to create successful products depends on how extensively it collects, analyzes and utilizes requirements information in its product development. Recent advances in groupware technologies allow ... -
Validating assumptions in software product development
Oittinen, Miro (2022)Valtaosa uusista tuotteista ei menesty markkinoilla. Mitä voidaan tehdä, jotta onnistumisen mahdollisuus kasvaa? Tämä kandidaatintutkielma tehdään kirjallisuuskatsauksena ja se pyrkii tutkimaan miksi evaluointi ja validointi ... -
Developing the global growth efforts of Finnish software companies through productization
Hänninen, Antti (2007)