3D production pipeline in game development
3D-tuotanto on merkittävä osa esimerkiksi peli- ja elokuvateollisuutta, jotka ovat itsessään suuria teollisuudenaloja. Näillä aloilla työprosesseja voidaan kuvata tuotantolinjastoina. 3D-tuotantolinjastot rakentuvat sillä työskentelevistä tekijöistä, näiden työnkuluista ja tässä työssä käytettävistä työkaluista. Tuotantolinjastoillaon tehostettu ja järkeistetty toimintaa. Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää 3D-tuotantolinjojen merkitys pelikehitykselle ja tarkastella siihen kuuluvaa tuotantoprosessia. Asiaa tarkastellaan tässä tutkielmassa tekemällä katsaus alan kirjallisuuteen sekä kuvaamalla yksinkertainen malli tuotantolinjastoille. 3D production has grown to be major part of the digital industries such as game and film industry. In these industries work processes can be described as production pipeline. Pipelines are constructed from actors working on the pipeline, their workflow and tools used to do the work. These pipelines have been used to make processes more efficient and rational. This study attempts to explain the meaning of 3D production pipeline for game development and evaluate the processes. In this thesis, we examine the topic by examining the existing domain literature and by describing a simple model of a production pipeline.
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5362]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Validating assumptions in software product development
Oittinen, Miro (2022)Valtaosa uusista tuotteista ei menesty markkinoilla. Mitä voidaan tehdä, jotta onnistumisen mahdollisuus kasvaa? Tämä kandidaatintutkielma tehdään kirjallisuuskatsauksena ja se pyrkii tutkimaan miksi evaluointi ja validointi ... -
User Orientation Through Experience: A Study of Hobbyist Knowing in Product Development
Kotro, Tanja (University of Jyväskylä, Agora Center, 2007)Those who are involved in hobbyist communities and share the values and practices of these communities often also innovate new products. Users are important actors in innovations. Recently, a lot of attention has been ... -
Engineering an experience : pre-production challenges in video game development
Paulaharju, Waltteri (2021)Tämä raportti on Jyväskylän yliopiston Informaatioteknologian laitoksen kandidaatintutkielma. Tutkielman aiheena on esituotantovaiheen ongelmat sekä kehitysmenetelmät videopeliteollisuudessa, ja tutkimus suoritettiin ... -
Enhancing Productivity with AI During the Development of an ISMS : Case Kempower
Niemeläinen, Atro; Waseem, Muhammad; Mikkonen, Tommi (Springer, 2025)Investing in an Information Security Management System (ISMS) enhances organizational competitiveness and protects information assets. However, introducing an ISMS consumes significant resources; for instance, implementing ... -
Developing the global growth efforts of Finnish software companies through productization
Hänninen, Antti (2007)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.