3D production pipeline in game development

Abstract
3D-tuotanto on merkittävä osa esimerkiksi peli- ja elokuvateollisuutta, jotka ovat itsessään suuria teollisuudenaloja. Näillä aloilla työprosesseja voidaan kuvata tuotantolinjastoina. 3D-tuotantolinjastot rakentuvat sillä työskentelevistä tekijöistä, näiden työnkuluista ja tässä työssä käytettävistä työkaluista. Tuotantolinjastoillaon tehostettu ja järkeistetty toimintaa. Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää 3D-tuotantolinjojen merkitys pelikehitykselle ja tarkastella siihen kuuluvaa tuotantoprosessia. Asiaa tarkastellaan tässä tutkielmassa tekemällä katsaus alan kirjallisuuteen sekä kuvaamalla yksinkertainen malli tuotantolinjastoille.

3D production has grown to be major part of the digital industries such as game and film industry. In these industries work processes can be described as production pipeline. Pipelines are constructed from actors working on the pipeline, their workflow and tools used to do the work. These pipelines have been used to make processes more efficient and rational. This study attempts to explain the meaning of 3D production pipeline for game development and evaluate the processes. In this thesis, we examine the topic by examining the existing domain literature and by describing a simple model of a production pipeline.
Main Author
Format
Theses Bachelor thesis
Published
2012
Subjects
The permanent address of the publication
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201302271274Use this for linking
Language
English
License
In CopyrightOpen Access

Share