dc.contributor.author | Ciszek, Peter | |
dc.date.accessioned | 2013-02-27T12:27:14Z | |
dc.date.available | 2013-02-27T12:27:14Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/40995 | |
dc.description.abstract | 3D-tuotanto on merkittävä osa esimerkiksi peli- ja elokuvateollisuutta, jotka ovat itsessään suuria teollisuudenaloja. Näillä aloilla työprosesseja voidaan kuvata tuotantolinjastoina. 3D-tuotantolinjastot rakentuvat sillä työskentelevistä tekijöistä, näiden työnkuluista ja tässä työssä käytettävistä työkaluista. Tuotantolinjastoillaon tehostettu ja järkeistetty toimintaa. Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää 3D-tuotantolinjojen merkitys pelikehitykselle ja tarkastella siihen kuuluvaa tuotantoprosessia. Asiaa tarkastellaan tässä tutkielmassa tekemällä katsaus alan kirjallisuuteen sekä kuvaamalla yksinkertainen malli tuotantolinjastoille. | fi |
dc.description.abstract | 3D production has grown to be major part of the digital industries such as game and film industry. In these industries work processes can be described as production pipeline. Pipelines are constructed from actors working on the pipeline, their workflow and tools used to do the work. These pipelines have been used to make processes more efficient and rational. This study attempts to explain the meaning of 3D production pipeline for game development and evaluate the processes. In this thesis, we examine the topic by examining the existing domain literature and by describing a simple model of a production pipeline. | en |
dc.format.extent | 20 | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | This publication is copyrighted. You may download, display and
print it for Your own personal use. Commercial use is
prohibited. | en |
dc.rights | Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty. | fi |
dc.subject.other | 3D production | |
dc.subject.other | pipeline | |
dc.subject.other | 3D modeling | |
dc.subject.other | game development | |
dc.title | 3D production pipeline in game development | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201302271274 | |
dc.type.dcmitype | Text | en |
dc.type.ontasot | Kandidaatintutkielma | fi |
dc.type.ontasot | Bachelor's thesis | en |
dc.contributor.tiedekunta | Informaatioteknologian tiedekunta | fi |
dc.contributor.tiedekunta | Faculty of Information Technology | en |
dc.contributor.laitos | Informaatioteknologia | fi |
dc.contributor.laitos | Information Technology | en |
dc.contributor.yliopisto | University of Jyväskylä | en |
dc.contributor.yliopisto | Jyväskylän yliopisto | fi |
dc.contributor.oppiaine | Tietotekniikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Mathematical Information Technology | en |
dc.date.updated | 2013-02-27T12:27:14Z | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |