University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Väitöskirjat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Väitöskirjat > View Item

Äänen retoriikka lastenmainoksissa : musiikki, äänitehosteet ja puheen ei-kielelliset elementit vaikuttamisen välineinä

Thumbnail
View/Open
1.4 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Published in
Jyväskylä studies in humanities
Authors
Martti, Pirkko
Date
2013
Discipline
Musiikkitiede

 
Publisher
Jyväskylän yliopisto
ISBN
978-951-39-5056-9
ISSN Search the Publication Forum
1459-4331
Keywords
music rhetoric advertising advertising music commercial sonic branding brändäys mainonta ääni televisiomainonta lapset retoriikka mainokset vaikuttaminen musiikki äänenkäyttö
URI

http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-5056-9

Metadata
Show full item record
Collections
  • Väitöskirjat [3178]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Attitudes toward in-game advertisements : comparisons between brand placements, skippable advertisements and non-skippable advertisements 

    Lehkonen, Mikko (2021)
    Videopeliteollisuus on ohittanut elokuvateollisuuden lipputulojen suhteen. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että tätä suurta teollisuudenalaa ei olla otettu täysin käyttöön tuotemerkkien mainonnassa videopelien pelaajille. Pelien ...
  • “To The Moon?” : a study on the use of rhetorical devices in cryptocurrency advertisement 

    Salmela, Vesa (2022)
    Kryptovaluuttateollisuuden ennustetaan jatkavan nousuaan, mikä puolestaan tuo markkinoille jatkuvasti uusia kryptovaluuttoja. Johtuen mainostajien rajallisesta budjetista, sekä internetin keskustelupalstojen keskeisestä ...
  • Controversies over social group representation in advertisements : a case study on Hornbach’s The Smell of Spring narrative ad 

    Anipa, Florence (2020)
    Till date, advertising contents continue to raise controversy in the media due to miscommunication and misinterpretation. This study examines a proposed television ad, it also looks into the intended message to be communicated ...
  • “Nyt surffaat huoletta basically koko Euroopassa” : the frequency, use and functions of English in Finnish television advertising 

    Laitinen, Sara (2020)
    Englannin kielestä on tullut vuosien saatossa globaali maailmankieli, jota opetetaan ja osataan lähestulkoon kaikkialla. Englannilla on merkittävä maailmanlaajuinen valta-asema esimerkiksi tieteen, teknologian ja talouden ...
  • Representations of “female Asian look” in Advertising : Young Chinese Women’s Responses to Fashion and Beauty Advertisements Targeting Chinese Market 

    Rong, Haoyi (2020)
    This study was inspired by two advertisement series targeting the Chinese market, Dolce&Gabbana’s “Eating with chopsticks” campaign videos, and Zara’s makeup posters of a new released lipstick series. Having these two ...
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre