GRI yhteiskuntavastuuraportoinnin kehittäminen : cese Kuusakoski oy
Tekijät
Päivämäärä
2012Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä GRI G3 Mining and Metals -
yhteiskuntavastuumittaristoon liittyvää tietoa kohdeyrityksessä jo kerätään ja kuka sitä
kerää. Kohdeyrityksenä toimi suuri kierrätysalan yritys. Metodologinen lähestymistapa
on laadullinen, case-metodia käyttävä konstruktiivinen tutkimus, joka rajattiin
koskemaan kohdeyrityksen Suomen ja Ruotsin maaorganisaatioita. Tutkimusta varten
kohdeyrityksestä valittiin yhdeksän avaintiedonantajaa, joiden kanssa järjestettiin
kahdeksan eri neuvottelutilaisuutta. Näissä tilanteissa kartoitettiin
yhteiskuntavastuumittariston toimintaindikaattorien vaatimien tietojen saatavuutta.
Tämän lisäksi tutkija varmensi tietojen saatavuutta yrityksen järjestelmistä ja
dokumenteista. Johtopäätöksenä voidaan sanoa, että kohdeyrityksessä kerättiin
runsaasti yhteiskuntavastuuraportointiin soveltuvaa tietoa. Tätä tietoa kerättiin koko
GRI-mittaristoa ajatellen yksittäisten tahojen toimesta ilman koordinaatiota.
Tutkimuksen lopputuloksena syntyi taulukko, jossa on esitelty tutkijan näkemys
toimintaindikaattoreista, joita kohdeyrityksen voi käyttää päättäessään ensimmäisestä
yhteiskuntavastuuraportistaan. Toimintaindikaattoreita valittiin tähän mittaristoon
yhteensä 15 kappaletta.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29541]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Yritysten sosiaalinen vastuu : toimialakohtaiset raportointikäytännöt ja sidosryhmien odotukset
Tani, Elina (2020)Yritysvastuun hallinnointi on merkittävässä osassa yrityksen ulkoista raportointia, sillä yhteiskunnan ja sidosryhmien odotukset kattavalle tiedonsaannille ovat lisääntyneet globaalien megatrendien, kuten ilmastonmuutoksen ... -
Urheiluorganisaation yhteiskuntavastuu ja sen hyödyntäminen urheilusponsoroinnissa
Lagerblom, Jori (2019)Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, kuinka urheiluorganisaatiot toteuttavat yhteiskuntavastuullista toimintaa ja kuinka sitä hyödynnetään osana sponsorointikumppanuuksia. Pyrkimyksenä on selvittää urheiluorganisaatioiden ... -
''Se on semmonen kollektiivinen vastuu'' : urheiluseurojen yhteiskuntavastuu osana kolmannen sektorin muutosta
Reunanen, Jenna (2019)Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, miten urheiluseurojen yhteiskuntavastuullinen toiminta ilmentää kolmannella sektorilla tapahtuvia muutoksia. Tarkoitus on antaa alustava, mutta kattava kuvaus seurojen ... -
Vastuullisuusviestintä matkailuyrityksissä
Alavuotunki, Fanni (2020)Tämän tutkielman tavoitteena oli tarkastella lappilaisten matkailuyritysten vastuullisuusviestintää. Tutkielman tarkoituksen oli analysoida, mitä matkailuyritykset vastuullisuudesta verkkosivuillaan viestivät, miten ... -
Kriittinen diskurssianalyysi yritysfilantropiasta : tarkastelu kolmesta suomalaisesta pörssiyrityksestä talouden eri sykleissä
Tukiainen, Elisa (2014)Yritysten sosiaalinen vastuu on noussut kuluneen vuosikymmenen aikana merkittäväksi tutkimuskohteeksi niin koti- kuin ulkomaillakin. Tämän seurauksena aikaisemmassa akateemisessa, tieteellisessä tutkimuksessa yritysten ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.