"Tässä ryhmässä olen aika hyvä" : ekologinen näkökulma kielenoppijaidentiteetteihin peruskoulun viidennen ja kuudennen luokan englannin opetuksessa
Alternative title
Ekologinen näkökulma kielenoppijaidentiteetteihin peruskoulun viidennen ja kuudennen luokan englannin opetuksessaPublisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-4904-4ISSN Search the Publication Forum
1459-4331Keywords
language learner identity affordance agency positioning presenting identity identity position language learning trajectory meaning EFL (English as Foreign Language) CLIL (Content and Language Intergrated Learning) SEN (Special Educational Need) englannin kieli opetus alakoulu koululaiset oppiminen arviointi oppimiskokemukset oppimisympäristö sosiokulttuuriset tekijät vapaa-aika identiteetti roolit CLIL-menetelmä
Metadata
Show full item recordCollections
- Väitöskirjat [3446]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
ICAnDoiT: the impact of computerised adaptive corrective feedback on L2 English learners
Leontjev, Dmitri (University of Jyväskylä, 2016)The present dissertation examines the impact of (computerised) adaptive corrective feedback, that is, feedback dynamically adapting to learners’ abilities, in English as a second/foreign language (L2) and explores the ... -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ... -
Teacher as creator : Orchestrating the learning environment to promote learner development
Leontjev, Dmitri; deBoer, Mark (SAGE Publications, 2022)Sociocultural theory (SCT) is a powerful basis for exploring and guiding L2 (second/foreign language) learner development. For the most part, however, the focus of classroom SCT-L2 has been on single activities, for example, ... -
Building self through foreign language learning : a case study of four adult language learners' emerging identities
Romo, Reetta (2015)Oppiminen on vahvasti sidoksissa identiteettiin, sillä se voi saada aikaan muutoksen ihmisessä niin ajatuksen, toiminnan kuin tekojenkin tasolla. Vieraan kielen oppimista onkin verrattu uuden identiteetin omaksumiseen, ...