Perusopetus 2020 – kielivarannon pelastus vai kompastuskivi? Anna-Kaisa Mustaparran haastattelu
Miettinen, E. (2010, 30.8.2010). Perusopetus 2020 – kielivarannon pelastus vai kompastuskivi? Anna-Kaisa Mustaparran haastattelu. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-elokuu-2010/
Authors
Date
2010Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Opetusneuvos Anna-Kaisa Mustaparran haastattelussa käsitellään kielitaidon arvostusta Suomessa nyt ja ennen ja niitä haasteita, joita kieltenopetuksella on edessään. Haastattelussa pohditaan myös Perusopetus 2020 –esityksen herättämiä ajatuksia.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-elokuu-2010/Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items with similar title or keywords.
-
Mistä puhumme, kun puhumme draamasta? : draama vuoden 2010 perusopetuksen tuntijakoehdotuksessa
Ruohomäki, Ilona (2021)Tässä maisterintutkielmassa tarkastellaan draamaa opetussuunnitelman ja vuoden 2010 perusopetuksen tuntijakoehdotuksen näkökulmasta. Tarkoituksena oli selvittää, miksi yrityksistä huolimatta draama ei ole vuosikymmenten ... -
Educational equality discourses in the Finnish comprehensive school system
Siekkinen, Kirsi (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2017) -
Koulutuksellisen tasa-arvon diskurssit ja toimijat peruskoulun tuntijakouudistuksessa
Siekkinen, Kirsi (University of Jyväskylä, 2017)In this research the interest was to understand the discursive formation of educational equality in political texts concerning the national core curriculum in Finland in the beginning of 2010s. The research problem was ... -
Kielisuihkutus – kielimaistiaisia lapsille suomalaisen kielivarannon monipuolistamiseksi
Kuutti, Niina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2010)Jo pienikin kosketus vieraaseen kieleen ja kulttuuriin jättää lapsen aivoihin muistijäljen myöhempää oppimistilannetta varten. Yksi keino jättää muistijälki on koululaisten kielisuihkutus, joka onnistuessaan antaa lapselle ... -
Pääkaupunkiseudun kielivarannon kirjoa : japani äidin-, koti- ja perintökielenä
Länsisalmi, Riikka; Sōsa, Sachiko (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Aasialaisten kielten opetuksesta ja ylläpidosta osana Suomen kielivarantoa muina kuin vieraina kielinä ei juuri ole tarjolla tietoa. Japania opetetaan äidin- ja kotikielenä muutamien kaupunkien kouluissa sekä Helsingin ...