Vaihto-opiskelusta potkua ääntämisen oppimiseen
Ullakonoja, R. (2011, 4.10.2011). Vaihto-opiskelusta potkua ääntämisen oppimiseen. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/
Authors
Date
2011Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Да. Это вопрос! (Da. Eto vopros!) on väitöskirjani (Ullakonoja 2011) otsikon alku. Se kuvaa hyvin työni lähtökohtia, eli sitä, kuinka suomalaisen tuottama kysymys да (da) eli niinkö, saattaa kuulostaa venäläisen korvaan väitelauseelta siinä käytetyn intonaation takia. Niinpä suomalainen voi joutua tarkentamaan это вопрос (eto vopros) eli tämä on kysymys.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2011/Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Da. Eto vopros! : prosodic development of Finnish students' read-aloud Russian during study in Russia
Ullakonoja, Riikka (University of Jyväskylä, 2011) -
Ulkomaiset opiskelijat Suomessa : kokemuksia opiskelusta ja oppimisesta, elämästä ja erilaisuudesta
Taajamo, Matti (Jyväskylän yliopisto, Koulutuksen tutkimuslaitos, 2005) -
Venäjän ääntämisen sietämätön helppous
Ullakonoja, Riikka; Erlin, Anni (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019)Venäjän kieli herättää monissa kieltä osaamattomissa usein kaksi mielleyhtymää: kyrilliset aakkoset ja ässät. Nämä ovat myös ne syyt, miksi monet pitävät kieltä jotenkin erityisen vaikeana oppia. Tämän artikkelin tavoitteena ... -
Konteksti- ja sanaoppimismenetelmät suomen ääntämisen harjoittelussa : tutkimus venäläisten oppijoiden suomen ääntämisen ongelmallisista piirteistä
Isotalus, Ritva; Nissilä, Riikka (2002) -
Wanted: tutkimusperustainen ääntämisen opetus
Tergujeff, Elina (Puheen ja kielen tutkimuksen yhdistys, 2016)