Tulevaisuuden kieliasiantuntijoiden akateeminen koulutus
Johansson, M. & Pyykkö, R. (2011, 6.6.2011). Tulevaisuuden kieliasiantuntijoiden akateeminen koulutus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta : Kielikoulutuspolitiikan verkoston verkkolehti. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2011/
Date
2011Copyright
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-kesakuu-2011/Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items with similar title or keywords.
-
Valmentaako moniammatillinen kielten ja viestinnän opiskelu tulevaisuuden työelämätarpeisiin?
Pollari, Pirkko; Kotikoski, Tuula-Harriet (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2018)Ammattikorkeakouluissa kielten ja viestinnän opetus on hyvin käytännönläheistä, ja sillä on vahva työelämäyhteys. Kieltenopetukselle on tyypillistä myös se, että sitä toteutetaan ammattialakohtaisissa ryhmissä ja usein ... -
Ammatillisen puolen harjoittelusta lisäarvoa tulevaisuuden kieltenopettajalle
Kettunen, Riikka (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2012)Aineenopettajan pedagogisissa opinnoissa ammatillisen puolen kielenopetus jää usein vieraaksi, eivätkä peruskoulussa ja lukiossa suoritettavat harjoittelut valmenna aikuisopetukseen. Tätä mieltä on Itä-Suomen yliopistossa ... -
Lukukausimaksujen, opintotuen ja tuloerojen yhteys korkeakoulutuksen todennäköisyyteen
Ruuska, Olli (2017)OECD:n raportissa (2015) esitetään tuloerojen vähentävän maan inhimillistä pääomaa. Raportin estimoinneissa havaittiin tuloerojen heikentävän vähän kouluttautuneiden perheiden osuutta korkeakoulutetuista. Tässä tutkielmassa ... -
Ei-akateeminen perhetausta ja yliopisto-opiskelu : ulkopuolisuuden tunne ja opintojen keskeyttämisen syyt
Okker, Sauli (2019)Tämä tutkielma paneutuu ei-akateemisissa perheissä varttuneiden yliopisto-opiskelijoiden kokemuksiin. Ei-akateemisesta perhetaustasta tulevat opiskelijat kokevat muun muassa ulkopuolisuuden, epävarmuuden ja joukkoon ... -
Transforming Finnish Higher Education : Institutional Mergers and Conflicting Academic Identities
Ursin, Jani (Universidad de Murcia, 2017)As in many other European countries also Finnish higher education system has witnessed several reforms over the past decade many of which originate in efforts to make more competitive and affordable higher education system. ...