Opettajan päiväkirja: Netti on kielten aarreaitta − ja suuri seikkailu!
Nehrenheim, A. (2012, 25.4.2012). Opettajan päiväkirja: Netti on kielten aarreaitta − ja suuri seikkailu! Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2012/
Tekijät
Päivämäärä
2012Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Olen peruskoulun ruotsin ja englannin opettaja, nyt eläkkeellä. Eläkkeellä ollessani olen kiinnostunut italian kielestä ja Italian kulttuurista ja tehnyt harrastuksestani blogin. Minua pyydettiin kertomaan, miten tulin tehneeksi blogini, ja halusin itsekin pohtia asiaa. Sen selvittämiseksi on kaivauduttava hetkeksi historiaan. Kaikki alla oleva koskee lähinnä kielten opetusta eli aluetta, jonka tunnen, mutta uskoakseni sama pätee myös muihin oppiaineisiin.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-huhtikuu-2012/Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Aktivoiva kielten opetus roolipelien avulla : kokemuksia italian kielen alkeiskurssista yliopistolla
Senni, Laura (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2020)Yliopiston kielikeskuksen tavoitteisiin kuuluu opiskelijoiden valmistaminen työmarkkinoille, joilla hakijoilta vaaditaan monipuolista kielitaitoa. Monipuoliseen kielitaitoon ei kuulu pelkästään mahdollisimman monien kielten ... -
Magis : maaginen seikkailu : opettajan työkirja
Keinonen, Katariina; Kotamäki-Viinikka, Susanna; Lappalainen, Raimo; Lappalainen, Anna-Lotta (MIELI Pohjanmaan mielenterveys ry, 2021)Magis-mobiilipelin tavoitteena on hyödyntää tarinallisen pelin maailmaa hyvinvointitaitojen tukemisessa. Pelin kehittämistyössä on keskitytty erityisesti huolehtimaan pelin soveltuvuudesta kouluympäristöön. Opas kuvaa ... -
Opettajan päiväkirja: Amisenglantia joka lähtöön
Tuntematon tekijä (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2012)Opettajan päiväkirja -sarjan viimeisessä osassa työpäivästään kertoo Satakunnan ammattiopiston lehtori, joka opettaa englannin kaksi kaikille pakollista kurssia autonasentajille, kuljettajille, talonrakentajille, ... -
Opettajan päiväkirja: Täydellisen epätäydellinen koulupäivä
Alakoulunopettaja Johanna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2012)Olen nuori opettaja. Työskentelen kolmatta vuotta keskisuuressa alakoulussa. Olen koulutukseltani kieltenopettaja, mutta hankin sen jälkeen vielä luokanopettajan kelpoisuuden, enkä ole hetkeäkään katunut. Opetan tällä ... -
Opettajan päiväkirja: Paljon juteltavaa
Bollström, Maarit (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2013)Olen 38-vuotias romaninainen. Olen ammatiltani koulunkäyntiavustaja ja toimin nyt toista vuotta Espoon kaupungin projektityötekijänä tukemassa romanioppilaiden koulunkäyntiä ja opettamassa romanikieltä omana äidinkielenä. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.