Eurooppalaisen taideperinnön jakajat : Suomi Saksan kansallissosialistien anastaman taiteen vastaanottajamaana
Date
2006Access restrictions
This material has a restricted access due to copyright reasons. It can be read at the workstation at Jyväskylä University Library reserved for the use of archival materials: https://kirjasto.jyu.fi/en/workspaces/facilities.
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Historiaa, politiikkaa ja historiapolitiikkaa Italiassa : taistelu Vastarinnan ja ”natsifasismista” vapautumisen muistamisesta toisen maailmansodan jälkeen
Parvikko, Tuija (Lähihistorian tutkimuksen seura, 2022)Lähihistorian merkkipaalut ja niiden kansalliseen muistamiseen liittyvät kiistat kietoutuvat Italiassa toistuvasti päivänpolitiikkaan. Artikkelissa kysytään, miksi varsinkin ”natsifasismista” vapautumisen muistopäivä 25. ... -
"In Österreich mußt du entweder katholisch oder nationalsozialistisch sein" : Heldenplatz-näytelmä poliittisesti luettuna
Lehtonen, Eeva (2011)Tarkastelen pro gradu -tutkielmassani itävaltalaisen Heldenplatz-näytelmän historiapoliittisia kannanottoja. Analyysin kohteena ovat näytelmän tekemät kannanotot, jotka liittyvät Itävallan rooliin toisessa maailmansodassa ... -
Lapset isänmaan tulevaisuuden rakentajina : lapsikuva Kotiliedessä ja NS-Frauenwartessa 1941 & 1944
Kujansuu, Elisa (2020)Kandidaatintyössäni tutkin suomalaisen Kotilieden ja saksalaisen NS-Frauenwarten, aikansa luetuimpien naistenlehtien, antamaa lapsikuvaa vuosina 1941 ja 1944. Erityisesti keskityn tutkimaan lapsiin kohdistettuja asenteita, ... -
Huhupuheita Hitleristä kahvipöytäkeskustelun ratoksi
Kotonen, Tommi (Agricola, Suomen humanistiverkko, 2018) -
Kohti lopullista voittoa : kansallissosialistinen propaganda Lappland-Kurier-lehden uutisaineistossa kesällä 1944
Valtonen, Mari (2011)Tässä tutkimuksessa selvitetään aineistopohjaisen analyysin avulla, mikä saksalaisen rintamalehden Lappland-Kurierin uutisaineiston antama viesti oli ja miten se suhteutuu Saksan sotapropagandaan ja Lapin saksalaisten ...