XNA-ohjelmointi
XNA on Microsoftin vuonna 2006 julkaisema uudenlainen rajapinta helpompaan ja käyttäjäläheisempään peliohjelmointiin Windows-käyttöjärjestelmälle, Xbox 360 -konsolille ja Zune-mediasoittimelle. Tässä tutkielmassa käydään läpi XNA:n ominaisuuksia luentomonisteen tapaisesti vaiheittaisen peliesimerkin nojalla.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [5362]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
On the impact of computer science outreach events on K-12 students
Lakanen, Antti-Jussi (University of Jyväskylä, 2016)Many countries have begun to adopt computer science (CS) and computational thinking (CT) into national curricula of compulsory education and upper secondary education. It is argued that learning rigorous CS concepts not ... -
Oliosuuntautuneisuus pelikehityksessä
Keränen, Harri (2022)Pelien suunnittelun ja kehityksen yleisimpä keinoja on oliosuuntautuneisuuden hyödyntäminen. Olioajattelu perustuu käsitteeseen, jossa ohjelmiston, tai jonkin muun kokonaisuuden nähdään koostuvan monesta pienestä entiteetistä, ... -
Sulautettujen järjestelmien hyödyntäminen toisen asteen ammatillisessa opetuksessa
Salo, Jarmo (2017)Tässä Pro gradu -tutkielmassa paneudutaan sulautettujen järjestelmien hyödyntämiseen toisen asteen opetuksessa Tieto- ja tietoliikennetekniikan opetussuunnitelmassa. Tutkielmassa tutkitaan LEGO Mindstorms -, Arduino UNO - ... -
Erilaisten peleissä käytettävien pääsilmukoiden esittely
Ilmonen, Kasimir (2019)Tutkimuksessa tarkastellaan peleissä käytettäviä pääsilmukoita, jotka mahdollistavat reaaliaikaisuuden peleissä. Tarkoituksena on esitellä ja vertailla erilaisia pääsilmukkamalleja, jotta lukija osaisi valita omaan käyttöönsä ... -
Computer Science Outreach Workshop and Interest Development : A Longitudinal Study
Lakanen, Antti-Jussi; Isomöttönen, Ville (Vilnius University Institute of Mathematics and Informatics, 2018)This longitudinal study investigates the impact of an extra-curricular programming workshop in student interest development in computer science. The workshop was targeted at 12–18-year old youngsters. A survey was sent ...