Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLiljander, Ilkka
dc.date.accessioned2012-06-05T03:12:40Z
dc.date.available2012-06-05T03:12:40Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/37964
dc.description.abstractLiljander, Ilkka Muutokset digitaalisten mainosnäyttöjärjestelmien sisällössä ja sisällön sekä järjestelmän hallinnassa Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto, 2012, 27 s. Tietojärjestelmätiede, kandidaatin tutkielma Ohjaaja: Pulkkinen, Mirja Perinteiset mainosnäyttöjärjestelmät toimivat sisällön välityksen suhteen yksisuuntaisesti – näytöltä katsojalle - ja sisältö on ennalta varta vasten mainosnäyttökäyttöön valmisteltua. Viime aikoina järjestelmien mainossisältö, sisällönhallinta ja siten myös järjestelmien hyödyntämismahdollisuudet ovat kehittyneet nopeasti. Sisältöä kerätään reaaliaikaisesti erilaisista lähteistä ja myös katsojien on mahdollista vaikuttaa siihen mitä näytöllä näkyy. Katsoja voi jopa joissain tapauksissa tuottaa sisältöä näytöille. Näytöt taas voivat reagoida siihen mitä niiden ympäristössä tapahtuu. Perinteisten LCD-mainosnäyttöjen rinnalle on lisäksi alettu kehittämään aivan uutta näyttöteknologiaa. Tutkielman tarkoituksena on tehdä yhteenveto digitaalisten mainosnäyttöjärjestelmien viimeaikaisesta kehityksestä ja sen mukanaan tuomista uusista tarpeista liittyen sisältöön, sisällön hallintaan sekä järjestelmän kokonaishallintaan. Yhteenvedon perusteella tehdään johtopäätökset kehityksen seurauksista tietojärjestelmäkehityksen näkökulmasta. Tutkielma tehdään kirjallisuuskatsauksena ja pääasiallisena lähteenä ovat tieteelliset artikkelit, asiantuntijaraportit sekä alan kirjallisuus. Tutkielmassa esitellään aluksi aihealue ja mainosnäyttöjärjestelmän määritelmä (Digital Signage). Seuraavaksi esitellään mainosnäyttöjärjestelmien tyypit, komponentit, sisältöformaatit, sisällönhallintatavat, sekä mainosnäyttöjärjestelmien hyödyntämistavat. Seuraavaksi esitellään perinteinen sisältökonsepti, sen sisällön hallinta ja esittäminen. Ennen yhteenvetoa esitellään viimeaikaista kehitystä mainosnäyttöjärjestelmien sisällön, sisällön hallinnan sekä järjestelmien kokonaishallinnan osalta. Lopuksi esitetään yhteenveto tuloksista, johtopäätökset ja kartoitetaan jatkotutkimuksen kohteet.fi
dc.language.isofin
dc.rightsThis publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.en
dc.rightsJulkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.fi
dc.subject.otherdigital signagefi
dc.subject.otherdigitaalinen mainosnäyttöjärjestelmäfi
dc.subject.othersisältöfi
dc.subject.othersisällön hallintafi
dc.titleMuutokset digitaalisten mainosnäyttöjärjestelmien sisällössä ja sisällön sekä järjestelmän hallinnassa
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201206051799
dc.type.dcmitypeTexten
dc.type.ontasotKandidaatintutkielmafi
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.rights.accesslevelopenAccessfi


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot