Weil Deutsch die Sprache ist, die ihm sein zweites Leben ermöglichte : Identitäten von Sasa Stanisic anhand deutscher Medientexte : Eine diskursanalytische Untersuchung
Tekijät
Päivämäärä
2012Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Du sprichst in Deutschland ein Fossiliendeutsch" : Eine diskursanalytische Untersuchung über die sprachliche Handlungsfähigkeit und die Identität mehrsprachiger deutscher Einwanderer repräsentiert in systematischen Metaphern
Salonen, Nina (2018)Tässä diskurssianalyyttisessä haastattelututkimuksessa tutkitaan monikielisten saksalaisten maahanmuuttajien kielellisen toimijuuden ilmentymistä systemaattisissa metaforissa. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, ... -
Paikantuneita haluja : seksuaalisuus ja tila Christer Kihlmanin tuotannossa
Carlson, Mikko (Jyväskylän yliopisto, 2014)Homoseksuaalisuuden ja seksuaalisen toiseuden kuvaukset ovat olleet suomalaisessa kirjallisuudessa pitkään kartoittamaton alue. Identiteettipoliittisen ulostulokirjallisuuden perinteen puuttuminen ei ole kuitenkaan estänyt ... -
Sprachliche Identitäten der finnischen Studenten : Erfahrungen über die Bedeutung der deutschen, der schwedischen und der englischen Sprache für die Identität
Varvikko, Hanna (2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia kieli-identiteettejä suomalaisilla yliopisto-opiskelijoilla liittyy eri vieraisiin kieliin. Tutkimuksessa tarkasteltiin saksan, ruotsin ja englannin kielten merkityksiä ... -
Striving to be “normal” : exploring identity and positioning in the narratives of a migrant woman living in Finland
Pratesi, Elisa (2021)This case study investigates the identity of an Afghan migrant woman who recently arrived in Finland, and the ways societal normative beliefs about immigration and integration in Finland are revealed in her narratives. ... -
‘I’m a foreign teacher’ : legitimate positionings in the stories of a migrant teacher
Ennser-Kananen, Johanna; Ruohotie-Lyhty, Maria (Routledge, Taylor & Francis Group, 2023)This qualitative study examines one migrant teacher’s identity positions in the context of a peer mentoring group setting in Finland. Combining theories of legitimacy and teacher narratives, this study asked which positions ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.