Language Education Policy in England : Is English the elephant in the room?
Lanvers, U. (2011). Language education policy in England : Is English the elephant in the room? Apples – Journal of Applied Language Studies Vol. 5, 3, p. 63-78
Julkaistu sarjassa
Apples : Journal of Applied Language StudiesTekijät
Päivämäärä
2011Tekijänoikeudet
© 2011: The author
This paper offers a critical review of language education policies and the state of language
education in England over the last decade (2000-2010), which has been characterised by a
bewildering array of initiatives to promote language learning, year-on-year improved
grades of school exams, and language education policies showing little coherence.
Conversely, both media and student voices on the subject of language learning in the UK
reveal high awareness of the UK’s poor performance relative to other EU countries. This
picture is interpreted within the context of Global English, proposing that a tacit
assumption that English is enough offers a coherent explanation of current practices and
policies. Citing economic, cultural and political arguments, the conclusion illustrates the
costs to the UK of this dangerous assumption and proposes some strategies that might help
to counter complacency towards language learning in the UK.
Julkaisija
Centre for Applied Language Studies, University of JyväskyläISSN Hae Julkaisufoorumista
1457-9863
Alkuperäislähde
http://apples.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
The English oral language functions used by Finnish players in Counter-Strike: Global Offensive
Härmälä, Jesse (2020)Videopelit ovat ilmiönä alati kasvava ja ne vetävät puoleensa yhä laajempaa ja monimuotoisempaa yleisöä. Tarjolla on laaja valikoima erityyppisiä pelejä, jotka vaativat jokainen omanlaistaan kommunikaatio-osaamista. ... -
Pupils Doing Language Policy: Micro-interactional insights from the English as a foreign language classroom
Amir, Alia; Musk, Nigel (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2014)In this paper, we examine instances of the methods pupils deploy to do language policy in an English as a foreign language classroom in Sweden, where there is a locally practised English-only rule. Although we exemplify ... -
Global English : Varieties of English in textbooks
Uittamo, Hanna (2009)Englannin kieli on levinnyt laajalle maailmassa ja sitä puhutaan sekä äidinkielenä että vieraana kielenä. Huolimatta siitä, että nykypäivänä oppilaat käyttävät englantia toisten sitä vieraana kielenä puhuvien kanssa ... -
The expansion of English-medium instruction in the Nordic countries : Can top-down university language policies encourage bottom-up disciplinary literacy goals?
Airey, John; Lauridsen, Karen M.; Räsänen, Anne; Salö, Linus; Schwach, Vera (Springer Netherlands, 2017)Recently, in the wake of the Bologna Declaration and similar international initiatives, there has been a rapid increase in the number of university courses and programmes taught through the medium of English. Surveys have ... -
Where does pronunciation teaching stand in the globalization and internationalization of English?
Hamm, Oona (2020)Englannin kielen asema on viimeisten vuosikymmenten aikana muuttunut huomattavasti, ja siitä on tullut kansainvälisen viestinnän kieli. Englantia puhutaan lähes kaikkialla maailmassa ja kielen käyttäjämäärä kasvaa koko ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.