Intelligence as a service
Tekijät
Päivämäärä
2010Työ käsittelee älykkyystoiminnallisuuksien tarjoamista palveluna suurissa ja monimutkaisissa
ohjelmistoympäristöissä. Älykkyys määritellään kyvyksi ratkoa ongelmia vastaamalla
kysymyksiin. Ongelma on hajoitettu pienempiin osiin, jotka ovat kommunikaatio,
asiakkaan rajapinta ja palveluntarjoajan rajapinta. Kommunikaation ongelmiin
tarjotaan ratkaisuiksi palvelun käyttämistä asiakkaan aloitteesta, Välittäjä-
suunnittelumallia ja jaettuja keskenään yhteensopivia ontologioita. Asiakkaan ja palveluntarjoajan
rajapinnat ehdotetaan toteutettavaksi jaettujen ontologioiden mukaan toteutetuilla
sovittimilla. Kahden suunnan kommunikaation toteuttamiseksi asiakkaan
ja palveluntarjoajan välillä ehdotetaan takaisinkutsuja. Yksi tutkimuksen pohjalta
toteutettu järjestelmä kuvataan ja analysoidaan. Toteutus on testattu kolmen erityyppisen
tekoälysovelluksen järjestelmään liittämisellä.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29740]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Chatbot Adoption in Tourism Services : A Conceptual Exploration
Ukpabi, Dandison; Aslam, Bilal; Karjaluoto, Heikki (Emerald Publishing Limited, 2019) -
Löyhät kytkökset toimitusketjujen hallinnassa
Rahkola, Samuli (2005) -
Artificial Intelligence in Protecting Smart Building’s Cloud Service Infrastructure from Cyberattacks
Vähäkainu, Petri; Lehto, Martti; Kariluoto, Antti; Ojalainen, Anniina (Springer, 2020)Gathering and utilizing stored data is gaining popularity and has become a crucial component of smart building infrastructure. The data collected can be stored, for example, into private, public, or hybrid cloud service ... -
IoT -based adversarial attack's effect on cloud data platform services in a smart building context
Vähäkainu, Petri; Lehto, Martti; Kariluoto, Antti (Academic Conferences International, 2020)IoT sensors and sensor networks are widely employed in businesses. The common problem is a remarkable number of IoT device transactions are unencrypted. Lack of correctly implemented and robust defense leaves the organization's ... -
Identifying Opportunities for AI applications in Healthcare : Renewing the National Healthcare and Social Services
Tyrväinen, Pasi; Silvennoinen, Minna; Talvitie-Lamberg, Karoliina; Ala-Kitula, Anniina; Kuoremäki, Reija (IEEE, 2018)A vast variety of artificial intelligence techniques have been deployed to specific healthcare problems during the last thirty years with varying levels of success while there is a shortage of systematic matching of AI ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.