Kielenoppijan autonomiasta kieliautonomiaan
Korhonen, T. (2010). Kielenoppijan autonomiasta kieliautonomiaan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
Tekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
Artikkelissa esitellyn tutkimuksen taustalla on tarve edistää sisäisesti erilaisen aikuisopiskelijajoukon englannin oppimista. Pitkittäistutkimus on alkanut syksyllä 2008. Kirjoittaja tutkii aihettaan kielitarinametaforan avulla. Kielitarinoilla hän viittaa merkityksellistettyihin kielikokemuksiin, joita syntyy ihmisen ollessa kosketuksissa uuden kielen kanssa koulussa ja sen ulkopuolella.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journalMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
"Koulutus oli työn ohessa mahdollista" : kokemuksia sosiaalityön maisteriopinnoista Kokkolassa
Lehtilä, Anita (2013)Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää maisterin tutkinnon aikuisopintoina suorittaneiden henkilöiden koulutuskokemuksia, sekä tutkia ja kuvata näiden kokemusten kautta koulutuksen vaikutuksia heidän työhönsä ja ... -
Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR)
Laine, Sanna; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo (SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2021)This paper describes the mapping of self-directed learning readiness (SDLR) for adult students applying for a master’s degree program delivered entirely as distanced learning. Since SDLR is strongly linked to both adult ... -
Learning to read for the first time as adult immigrants in Finland : Reviewing pertinent research of low-literate or non-literate learners’ literacy acquisition and computer-assisted literacy training
Malessa, Eva (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2018)Against the backdrop of increasing global humanitarian migration to highly literate countries and the resulting necessity and challenge to provide language and literacy education to non-literate or low-literate adult second ... -
Vuorovaikutuksen jännitteitä ja oppimisen säröjä : aikuispedagogiikan haasteiden äärellä
Hakala, Juha; Kiviniemi, Kari (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2013) -
Transformative Teaching and Learning Through Engaged Practice : Lecturers’ and Students’ Experiences in a University and Underserved Community Partnership in Ireland
Quillinan, Bernie; MacPhail, Ann; Dempsey, Ciara; McEvoy, Eileen (Sage Publications, Inc., 2019)The Community Wellness, Empowerment, Leadership and Lifeskills (CWell) program is a 2-year community-driven program developed in partnership between an underserved community in Limerick City and staff at the University of ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.