Kielenoppijan autonomiasta kieliautonomiaan
Korhonen, T. (2010). Kielenoppijan autonomiasta kieliautonomiaan. Kieli, koulutus ja yhteiskunta. Retrieved from http://www.kieliverkosto.fi/journal
Tekijät
Päivämäärä
2010Tekijänoikeudet
© Kieliverkosto ja kirjoittajat
2011:9 | 2012:14 | 2013:16 | 2014:41 | 2015:86 | 2016:71 | 2017:62 | 2018:58 | 2019:42 | 2020:48 | 2021:50 | 2022:39 | 2023:61 | 2024:49 | 2025:3
Artikkelissa esitellyn tutkimuksen taustalla on tarve edistää sisäisesti erilaisen aikuisopiskelijajoukon englannin oppimista. Pitkittäistutkimus on alkanut syksyllä 2008. Kirjoittaja tutkii aihettaan kielitarinametaforan avulla. Kielitarinoilla hän viittaa merkityksellistettyihin kielikokemuksiin, joita syntyy ihmisen ollessa kosketuksissa uuden kielen kanssa koulussa ja sen ulkopuolella.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
http://www.kieliverkosto.fi/journalMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vuorovaikutuksen jännitteitä ja oppimisen säröjä : aikuispedagogiikan haasteiden äärellä
Hakala, Juha; Kiviniemi, Kari (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2013) -
"Koulutus oli työn ohessa mahdollista" : kokemuksia sosiaalityön maisteriopinnoista Kokkolassa
Lehtilä, Anita (2013)Tutkimukseni tarkoituksena on selvittää maisterin tutkinnon aikuisopintoina suorittaneiden henkilöiden koulutuskokemuksia, sekä tutkia ja kuvata näiden kokemusten kautta koulutuksen vaikutuksia heidän työhönsä ja ... -
Raising Awareness of Students’ Self-Directed Learning Readiness (SDLR)
Laine, Sanna; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo (SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2021)This paper describes the mapping of self-directed learning readiness (SDLR) for adult students applying for a master’s degree program delivered entirely as distanced learning. Since SDLR is strongly linked to both adult ... -
Learning to read for the first time as adult immigrants in Finland : Reviewing pertinent research of low-literate or non-literate learners’ literacy acquisition and computer-assisted literacy training
Malessa, Eva (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2018)Against the backdrop of increasing global humanitarian migration to highly literate countries and the resulting necessity and challenge to provide language and literacy education to non-literate or low-literate adult second ... -
Aikuisena opettajaksi : aikuisopiskelijoiden merkittävät oppimiskokemukset opettajan työn ja opettajankoulutuksen vuorovaikutuksessa
Leivo, Marjaana (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2010)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.