Who needs languages? : micro and macro perspectives into language education policies : International Conference & 28th Summer School of Applied Language Studies, June 7-10, 2010, University of Jyväskylä, Finland
Saarinen, T., Miettinen, E. & Kyllönen, T., eds., (2010)Who needs languages?: micro and macro perspectives into language education policies. International conference & 28th summer school of applied language studies, june 7-10, 2010, university of jyväskylä, finland. Jyväskylä, Finland: University of Jyväskylä, Centre for Applied Language Studies.
Päivämäärä
2010Muu nimeke
Micro and macro perspectives into language education policies, International Conference & 28th Summer School of Applied Language Studies, June 7-10, 2010, University of Jyväskylä, FinlandJulkaisija
University of Jyväskylä, Centre for Applied Language StudiesISBN
978-951-39-3912-0Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotSamankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Maintaining the heritage language : young adults from immigrant backgrounds in Finland
Nevaranta, Maria (2023)Monilla maahanmuuttajataustaisilla nuorilla aikuisilla on vaikeuksia säilyttää perintökieltään, mutta perintökielen ylläpitäminen tarjoaa kannustimia kuten sosiaalista integraatiota, kulttuuriperinnön säilyttämistä ja ... -
Language orientations in early childhood education policy in Finland and Norway
Alstad, Gunhild Tomter; Sopanen, Pauliina (Routledge, 2021)This article investigates the language orientations in education policy documents for early childhood education and care (ECEC) in Finland and Norway. Finland, an officially bilingual country, and Norway, a predominantly ... -
"Kyl me ollaan enkulla pärjätty" : Understanding the importance of corporate language policies – the context of a local Finnish company with a strategy to become international by learning English
Nieminen, Jasu (2022)Englannin kielen käytto lingua francana eli yleisenä yhteisenä kielenä on lisääntynyt ympäri maailmaa. Englannin kielen taitoa pidetään työelämässä ja työpaikoilla merkittävänä taitona niin yksittäisten henkilöiden kuin ... -
Russian-speaking (but not Russian) mothers in Finland : positioning ethnolinguistic identities in family language policy talk
Wright, Lyn; Palviainen, Åsa (Routledge, 2024)Anti-Russian sentiment or ‘Russophobia’ has been on the rise around the world since the 2022 invasion of Ukraine (Washington Post, 2022). Negative attitudes towards Russians and the Russian language can potentially influence ... -
A language socialisation perspective on Swedish immersion in Finland : Students, teachers, and parents as key actors
Björklund, Siv; Mård-Miettinen, Karita; Pakarinen, Sanna (John Benjamins Publishing Company, 2022)This retrospective review applies a language socialisation perspective in examining the findings of a four-year research project on Swedish immersion in Finland. Findings from nine sub-studies within the project are reported ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.