Managers sans Owners and not Owners sans Managers
Schwartz, M. (2008). Managers sans Owners and not Owners sans Managers. EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol. 13 (2). Retrieved from http://ejbo.jyu.fi
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization StudiesTekijät
Päivämäärä
2008Tekijänoikeudet
© Business and Organization Ethics Network (BON)
Drucker’s search for an alternative
to both capitalism and socialism was
not undertaken in isolation from
others also searching for such an
alternative (Mosse, 1987). Regarding
those others, the proponents of
a totalitarian alternative admired
the industrialist, Henry Ford. Their
admiration was partially because of
the belief that an entrepreneur such
as Ford could innovate and prosper
without management. Drucker,
however, advocated the necessity
of autonomous management in a
society of organisations. What thus
becomes essential to the organization
for Drucker is management,
even if for Drucker marketing is the
essential function of the business.
Furthermore, Drucker’s advocacy
for the necessity of autonomous
management in a society of organizations
explains his concerns regarding
business ethics.
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685Asiasanat
Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fiMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
English and marketing : A study of marketing students’ English language needs and skills
Sarpo, Ville (2009)HUMANISTINEN TIEDEKUNTA KIELTEN LAITOS Ville Sarpo ENGLISH AND MARKETING: A study of marketing students English language needs and skills Kandidaatintutkielma Englannin kieli Huhtikuu 2009 ... -
Exoticizing nature in marketing : green marketing practices of Lumene and Innisfree
Niskakangas, Sanna (2021)Luonnolla on merkittävä rooli ihmisten elämässä, ja erityisesti ilmastonmuutos aiheuttaa kasvavaa huolta sen tulevaisuudesta. Liiallista kulutusta kehotetaan välttämään, ja yritykset etsivät jatkuvasti uusia keinoja kehittää ... -
Managing marketing in the digital era : evaluation of agile methodologies in marketing
Pesonen, Elisa (2022)Maailma muuttuu radikaalia vauhtia, ja kaikki ympärillämme on digitaalisempaa joka päivä. Tämä vaikuttaa laajasti organisaatioiden toimintaan ja jopa ihmisten jokapäiväiseen elämään. Organisaatioilla on keskeinen tarve ... -
Labour market reforms, institutions, and the quality of employment : should we all follow German Hartz model in reforming labour markets?
Mähönen, Erno (2015)Underemployment and aging population are major threats for several European economies. This study asks, whether partial labour market reforms, similar to German Hartz reforms, were good choices for other European countries, ... -
Studies on money and labour market dynamics and goods market imperfections
Koskinen, Hannu (University of Jyväskylä, 2010)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.