Prosessien kehittäminen ja käyttöaikomus
Organisaation liiketoiminnan tavoitteiden saavuttaminen vaatii nykypäivänä
prosessien kehittämistä. Prosessien kehittämistä tutkitaan usein vain
organisaation näkökulmasta. Onnistunut prosessien käyttöönotto vaatii
kuitenkin myös työntekijöiden näkökulman huomioinnin.
Riemenschneider, Hardgrave ja Davis kehittivät mallin prosessien
hyväksynnän tutkimiseen käyttäjien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena
on selvittää voiko mallia hyödyntää yleisesti organisaatioissa prosessien
muutosten hyväksynnän ja käyttöaikomuksen tutkimiseen. Lisäksi tavoitteena
on selvittää mallia käyttämällä, miten käyttäjät kohdeyrityksessä kokevat
Scrum-prosessin käytön ennen sen pilotointia ja miten käyttäjien kokemukset
prosessista muuttuvat pilotoinnin aikana.
Tutkielma koostuu teoreettisesta kirjallisuuskatsauksesta ja empiirisestä
tutkimusosuudesta. Tutkimusaineisto kerättiin kyselytutkimuksen avulla
kohdeorganisaation tiimistä ennen ja jälkeen Scrum-prosessin pilotoinnin.
Tutkimuksen tuloksena mallin todettiin toimivan käyttöaikomusten
tutkimisessa. Lisäksi kohdeorganisaation työntekijöiden suhtautuminen Scrum-
prosessiin havaittiin positiiviseksi. Tutkimus paljasti myös työntekijöiden
prosessin käyttöaikomusten kasvaneen pilotoinnin aikana.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29549]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Robotiikka sosiaali- ja terveysalan prosessien tehostajana
Alho, Toni (2020)Tutkielma tarkastelee kirjallisuuskatsauksen muodossa, miten robotiikan ja erityisesti palvelurobotiikan tiedetään vaikuttavan sosiaali- ja terveysalan prosesseihin. Tarkastelun aineistona on käytetty ensisijaisesti ... -
Prosessien välinen kommunikointi suorituskykyä vaativissa järjestelmissä
Krats, Antti (2007) -
L&T : tekoälyn potentiaali prosessien optimoinnissa
Nyrhinen, Tuukka (2023)Tämä tutkielma pyrki selvittämään mitä tekoälyn ja ennakoivan kiinteistöhuollon yhdessä muodostamasta tutkimusaiheesta tiedetään kirjallisuudessa, ja mitä kiinteistöhuollon prosesseja kohdeorganisaatio L&T voisi tekoälyn ... -
IT-palvelunhallinnan prosessien kyvykkyystason mittaaminen
Alapiha, Jukka (2014)Muutokset liiketoiminnassa ja asiakkaiden tarpeissa muuttavat myös IT orga-nisaation palveluiden vaatimuksia. Muuttuva toimintakenttä asettaa vaati-muksia myös IT-palveluiden johtamiselle ja tuottamiselle. Jotta pystytään ... -
Tapaustutkimus : arvon yhteisluonti ja -tuhoutuminen Omatietovarannon tietosisällön kehitysprosessissa
Riihinen, Miia (2021)Tämän pro gradu -tutkimuksen tarkoitus on selvittää, millä tavalla ja missä vaiheessa Omatietovarannon tietosisällön kehityksen prosessissa tapahtuu arvon yhteisluontia tai -tuhoutumista. Omatietovaranto on Kanta-palveluihin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.